compfused skrev:Hejsa,
Jeg har kigget efter en skærm/monitor jeg kan bruge til min PC, men som også kan fungere som TV (altså lyd/billede indgang ved siden af DVI indgangen.)
Jeg ville helst have at den skulle være 26" - men jeg kan simpelt hen ikke finde rundt i junglen.
Er der nogle der kender til en sådan skærm/monitor??
//compfused
No Problem ! , Jeg er ikke blevet så populær på det her her rundt omkring men det er faktisk meget nemt :
Samsung leverer monitorer med tunere i blandt andet 22" , 24" og 26" . 24"eren og 26"eren er de mest interessante.
De modeller du skal kigge efter er T240
HD og T260
HD , men check altid med sælger at det rent faktisk er modellen med tuner når de skriver HD bagefter - for nogle har en tendens til at RODE rundt i det .
Billed kvaliteten og hvor godt apparatet fungerer kan jeg ikke svare på men jeg antager den for at være nogenlunde og de har , mener jeg, 3 års ombytnings service på monitorerne.
En Samsung monitor med tuner har den fordel fremfor et TV at den typisk æder mindre strøm end TV'et ville have gjort i samme størrelse. Samsung TV er oftest virkeligt gode til computer monitor også men æder altså en del mere strøm end en monitor med tuner.
Du kan se
T260HD's indgangs side her .
Du kan se
T260HD's specifikations side her .
Du kan se
T260HD's feature/funktions side her .
T240HD og T260HD er antageligt ikke ligefrem billige i anskaffelse men burde ihvertfald være relativt økonomiske i drift. !
Disse monitorer med tuner er ikke 16:9 men 16:10 (mener jeg) i billede-aspekt forholdet. (1920X1200 istedet for 1920X1080) .
Jeg har set en med billede på (T240HD) og jeg syntes at det så meget pænt ud , men på den anden side set har jeg ikke set dem i virkelig aktion (gaming o.s.v.) og måske er jeg bare nem at tilfredsstille med hensyn til billed kvalitet (?) - hvad ved jeg !
Jeg kom også lige til at se at det du skrev jo kunne forståes anderledes altså som om at du ønskede at sende løse signaler fra noget tuner lignende ind i monitoren , jeg har ikke tid til at sætte mig ind i den nu men jeg kan ihvertfald sige at der også findes en model 2693HM som har både lyd ind , D-Sub, DVI og HDMI . hvordan signal behandling er på monitoren og hvad den ellers kan har jeg som sagt ikke tid at sætte mig ind i nu, men man kunne forestille sig at man (om lade-sig-gørligt) kunne tilslutte PC via DVI og tuner via HDMI.
Her er 2693HM's specifikations side (fåes også i "glossy Black") .
(Denne monitor bruger mere strøm end ovennævnte med tuner da 2693HM'eren blandt andet er mere lysstærk)
Glemte også at der findes en model
275T med flere video indgange (men vist nok uden egne indbyggede højtalere - skulle være "ekstra - tilbehør").
Det er en 27" MONITOR , men det er såvidt jeg kan se en ret lysstærk "entusiast skærm" der bruger endnu mere strøm (op til 130 Watt) og vistnok også er ret pebret i prisen.
M.v.h.
Surf
Boy