Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugger
Hejsa, jeg har en 32" Samsung 456.
Jeg har så købt en DVI-HDMI adapter, og et HDMI kabel.
Første gang jeg satte fladskærmen og min PC sammen, fungerede det upåklageligt, og billedet var som det skulle være. Men nu når jeg connecter, ligemeget hvilken opløsning jeg sætter den til, så er det ligesom at billedet går lidt udover skærmen i alle hjørner, altså så jeg ikke rigtig kan se proceslinjen, og det samme i de andre sider. Men siderne er der for jeg kan godt kører musen derud og f.eks køre op og ned af en hjemmeside. Hvordan fixer jeg dette problem? Tak på forhånd. Jens
Af mhca
Har du sat dit TV til at køre i clone mode med din computerskærm, hvor det er computerskærmens højere opløsning begge kører med?

For det kunne godt lyde sådan. Du skal køre dem som individuelle skærme ved at extende skrivebordet over på dit TV, som så gerne skulle kunne køre sin rigtige resolution, eller formentlig kun 1360x768 og ikke 1366x768. (Den er vel ikke FullHD den skærm...?).

Håber du får det til at virke, så du kan nyde din skærm fuldt ud :-)

Mvh. Martin
Af hugger
Det kan godt være at den på en eller anden måde er sat på det som du siger. Men hvordan retter jeg det så? Du må undskylde, er ikke så teknisk mht til skærme.
Af SurfBoy
hugger skrev:Hejsa, jeg har en 32" Samsung 456.
Jeg har så købt en DVI-HDMI adapter, og et HDMI kabel.
Første gang jeg satte fladskærmen og min PC sammen, fungerede det upåklageligt, og billedet var som det skulle være. Men nu når jeg connecter, ligemeget hvilken opløsning jeg sætter den til, så er det ligesom at billedet går lidt udover skærmen i alle hjørner, altså så jeg ikke rigtig kan se proceslinjen, og det samme i de andre sider. Men siderne er der for jeg kan godt kører musen derud og f.eks køre op og ned af en hjemmeside. Hvordan fixer jeg dette problem? Tak på forhånd. Jens
Må jeg foreslå R.T.F.M. til en start ? ;)
Du finder manualen til 32A456 her .
I den Danske PDF manual side 46 (PDF side 48 ) står der hvordan man indstiller i PC tilstand .

Tillykke med dit valg , Samsung TV er overlegne til brug som PC-monitor (Jeg sidder selv med et LE40A656) .

Er du så heldig at du valgte et TV fra Samsung Nordic AB (altså ikke parallel importeret) kan du også bare ringe til support på 70 70 19 70 alle hverdage mellem 8 og 18 .

Iøvrigt kan du også ofte stille størrelsen på dit "skrivebord" ved at højre klikke på "skrivebordet" vælge "egenskaber" , "indstillinger" , "avanceret" og derefter vælge fanen for dit skærmkort, mange gode skærmkort understøtter justering af billedstørrelsen der ved hjælp af deres eget skærm justerings værktøj. Men det burde altså IKKE være nødvendigt her når du sidder med et Samsung Fjernsyn . !

M.v.h.

SurfBoy
Af mhca
hugger skrev:Det kan godt være at den på en eller anden måde er sat på det som du siger. Men hvordan retter jeg det så? Du må undskylde, er ikke så teknisk mht til skærme.
Det er en indstilling i dit styresystem.
Hvordan du ændrer det afhænger af dit styresystem og dit grafikkorts driver.

Har du Windows med en nyere driver og et nvidia grafikkort, så højreklikker du på skrivebordet og vælger Nvidia control panel. Under Set up multiple displays vælger du DualView.