Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tux
Ved ikke om det decideret er et sync problem, men vidste ikke hvad jeg ellers skulle skrive som emne.

Min PX80 er sat til min bærbar med et 5m HDMI kabel, grafikkortet er 8600m GT.
Mit problem er at når jeg ser film fra min bærbar og billedet panorerer, kommer der vandrette "streger" hvor billedet ikke passer sammen.. forestil jer at billedet starter med at opdatere fra bunden, og derefter arbejder sig op af. Man kan så rimelig tydeligt se springet fra den del af skærmen som er opdateret, til den del hvor billedet er bagude.

Det hele sker meget hurtigt, men når man ser en film med mange kamerapanoreringer kan det være meget irriterende. Er der nogen der ved hvad det skyldes?
Af martinlk
Prøv at lede efter en vsync-indstilling i din videoafspiller. Læs evt. mere her.
Af Tux
det beskriver 100% mit problem "screen tearing"

Desværre kan jeg ikke finde vsync indstillinger i den nye udgave af VLC. til gengæld har jeg ændret indstillingerne i nvidia til at vsync er tvunget aktiveret, det har dog ikke hjulpet. Jeg vil forsøge at bruge media player classic, se om problemet kan isoleres til VLC evt..

Tak for input i øvrigt. Det har hjulpet mig i den rigtige retning :)
Af martinlk
Det var så lidt. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, da det er lang tid siden jeg har siddet foran en Windows-maskine.
Af Tux
Gid jeg også kunne slippe for den "fornøjelse".. Men jeg bruger alt for mange programmer som ikke laves til linux, og besværet ved at få dem til at køre i linux er for stort til at det kan betale sig.

og Mac OS giver samme problematik, og er desuden ikke lige i min smag.
Af martinlk
Tux skrev:Gid jeg også kunne slippe for den "fornøjelse".. Men jeg bruger alt for mange programmer som ikke laves til linux, og besværet ved at få dem til at køre i linux er for stort til at det kan betale sig.

og Mac OS giver samme problematik, og er desuden ikke lige i min smag.
Ud fra dit brugernavn skulle man jo ellers tro du var Linux-bruger.

Jeg har selv været på en Mac i de sidste 5 års tid. Hvis du spørger mig, er den problematik du snakker om vist bare et spørgsmål om tilvænning. Men det er waaaaayy off-topic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
martinlk skrev:Hvis du spørger mig, er den problematik du snakker om vist bare et spørgsmål om tilvænning. Men det er waaaaayy off-topic.
Igen off-topic: Det kommer nok også an på hvor mange programpakker man har indkøbt til Windows. Adobe-pakken er eksempelvis ikke just billig at indkøbe ;)
Af martinlk
yakken skrev:Igen off-topic: Det kommer nok også an på hvor mange programpakker man har indkøbt til Windows. Adobe-pakken er eksempelvis ikke just billig at indkøbe ;)
Jo jo, ganske rigtigt. Men man kan jo altid virtualisere skidtet via Parallels e.lign. :-)