Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle på Flatpanels

Står og vil købe et fladsskærms tv, som også bliver et første gangs køb. Har kig på Samsung's LE32A656, som er 32" og så Panasonic PX80, i både 42" og 37", da jeg tror 42" er lige i overkanten til mit værelse. Men er lidt i vildrede. Først er der nogle krav den skal opfylde:
- Spil på Xbox 360
- Være HTPC
- Have en god billed kvalitet ved film afspilling
- Have en lang leve, i hvert fald over 4 år.
- Digitalt tv er en mulighed, men ikke et must, da jeg aldrig ser meget tv alligevel.
- Maks. 6000,-

Umildbart tale det til fordel for PX80, men der hvor jeg løber panden mod muren er FullHD. Umildbart kan man ikke se forskel, hvis man ikke sidder tæt på. Men da den skal bruges som HTPC vil det jo være fedt med 1920x1080. Plus jeg har hørt om lidt problemer med PX80's opløsninger ved PC brug. Men kan sagtens leve med at skrivebordet ikke har så stor en opløsning, men hvis jeg spiller på min Xbox, så skal både billed og den skrift der kommer i spillet være tydeligt og ikke grumset, som ved PC brug.

Så hvis der er nogle som kan afklarer overstående vil jeg være glad. :)
Af Ponduus
Du vil få et langt langt bedre billede ved at købe PX80 når det kommer til afspilning af film, Xbox og tv.

Hvad angår tilsutning af PC skulle der ikke være nogle problemer, hvis du vil afspille film fra din PC. Problemet kommer hvis du skal bruge skærmen til statiske billede - fx at surfe eller et tekstdokument. Det er der den største fare for at få burn-in ligger.
Af MaddPirate
Okay, det lyder godt. Den skal ikke umildbart bruges til surfing, dog lidt server arbejde, men det kan jo køres i baggrunden, og det er ikke nødvendigt at have skærmen tændt samtidigt, medmindre noget skal ændres.

Så har jeg kun et spørgsmål mere: Er HDMI på PX80 1.3? Ved ikke hvor relevant det er, men vil godt vide det alligevel.
Af Ponduus
Søgte lidt på google om det og fandt dette:

http://recordere.dk/forum/forum_posts.a ... 5&get=last

Hvis du trykker ctrl+f og skriver 1.3 i søge feltet kommer der lidt info.

Hvis du er den dovne type så er svaret: ja. Umiddelbart lyder det til at den har HDMI 1.3 ;)

Om der så er den store forskel på de forskellige versioner af HDMI, vil jeg lade stå uklart.
Af MaddPirate
Poondus --> Takker, troede ellers jeg havde læst godt og grundigt.:)