Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicolaig
Pga. manglende fjernsyn, da mit 11 årig gamle fjernsyn er gået i stykke, har jeg kigget på Sony Bravia KDL-32W4000 til 6289,- hos getmore.
Jeg var sikker på det var den jeg ville have men så ser jeg at den har farven sølv/natteblå. Og så bliver jeg i tvivl om det billede der er på getmore er billedet af tv'et så jeg tjekker sonys hjemmeside hvor der er et close-up af tv'et. Der ser jeg så at der er noget der enten ligner støv eller glimmer på kanten.
Da jeg er ret sikker på at Sony har støvet deres maskiner af inden de tager billeder af dem må det være glimmer (Eller prikker) og det passer også meget godt til getmores beskrivelse af farven, altså natteblå.
Jeg kan bare ikke forestille mig at Sony laver et fjernsyn med glimmer/prikker på.
Så er der nogen herinde der kan fortælle hvad farve den har?..

På forhånd tak
Nicolai
Af Phrank
mit 40w4000 havde samme beskrivelse. jeg synes nu aller mest at det er sort.
Af Mads Kristensen
Det ER blåt. Dvs. det er en MEGET mørkeblå metallic. Du skal have skarpt lys på for at se metallet, men det er der, og giver en god effekt i dagslys (dog ikke mere, end at man skal vide det er der, for at se det).

Ser du TV'et uden at vide det, "er det sort". Så det skal du ikke være bange for.

Er for øvrigt lidt kyndig hvad lak angår, det er lakeret med autolak, og er rigtig, rigtig flot lakeret.
Af Nicolaig
en ting til.
Det er godt nok et dumt spørgsmål, men jeg vil lige være sikker.
Kan man spille alle konsoller på dette tv? For jeg var ud og kigge på det (det mørke blå metallic er ikke kønt, men det er til at leve med :P) og der var et sticker på hvor der stod noget i retningen af PS3 ready og så var der et billede af en PS3 controller. Og da det nu er sony vi har med at gøre tænkte jeg om man også kunne spille Nintendos konsoller eller xbox 360?
Af Senior03
Nicolaig skrev:en ting til.
Det er godt nok et dumt spørgsmål, men jeg vil lige være sikker.
Kan man spille alle konsoller på dette tv? For jeg var ud og kigge på det (det mørke blå metallic er ikke kønt, men det er til at leve med :P) og der var et sticker på hvor der stod noget i retningen af PS3 ready og så var der et billede af en PS3 controller. Og da det nu er sony vi har med at gøre tænkte jeg om man også kunne spille Nintendos konsoller eller xbox 360?
Det skulle ik være noget problem, de prøver bare på at sælge flere ps3'er :p det jo ikke smart at reklamere for modstanderen hehe