Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mokuer
Jeg har nu et LG (ovenst. model.)
Det skal skiftes ud uanset hvad.

Men jeg har lige et spørgsmål til garantien, hvis der er nogen der ved noget.

Når der er sort på skærmen kommer der røde prikker i det sorte.
Det er uanset om det er når jeg spiller via Xbox360 eller analog TV eller det er min HTPC der leverer signalet.

Er det en Panel fejl eller er det bare fordi kvaliteten af skærme var dårlig dengang?

Skærmen er over 2 år gammel. Men for 2 år siden blev panelet skiftet pga. plasmaen (billedet i siden) forsvandt i en 10 cm stribe i den ene side.

Jeg regner med min søn skal have skærmen, så hvis jeg kan gøre noget med garantien kan jeg jo lige så godt det.

Nogen der har nogle imputs?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Typisk så vil der være en hvis form for ditheringstøj på en plasma-skærm og den vil kun være synlig når farven er mørk. Det er ret almindeligt og kan næsten ikke undgås. Hvor store er prikkerne og er det KUN rød?
Af Mokuer
Jeg vil gætte på det er enkelt pixels der står og blinker. Flere af gangen.

Ikke sikker på det kun er rød. Men primært rød.

Men har jeg 2 års ny garanti, når panelet er udskiftet inden den oprindelige garanti udløb?!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ikke sikker på hvordan garantien arter sig hvis du får udskiftet panelet. Jeg har før hørt om at garantien følger komponenterne, så selve panelet har fornyet garanti, men omvendt har jeg også hørt om tilfælde hvor det blev udspecificeret at en ombytning ikke gav længere garanti.

Er "fejlen" pludselig opstået eller har du bare ikke lagt mærke til det før?
Af Mokuer
Jeg først begyndt rigtigt at bide mærke idet nu.
Jeg kan ikke sige om det er pludselig opstået eller har været der hele tiden.

Men selvom LG erkender det er en plasma fejl, vil de vel have svært ved at udbedre den?

Jeg må nok prøve at ringe og tale med dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, med mindre der er tale om en fejl i selve controlleren i skærmen, så kan det nok ikke rettes uden videre. Jeg har desværre lidt svært ved at se hvordan det skulle være en fejl i selve panelet.