Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er hamrende i tvivl, det bliver en af de 2 eller evt deres storesøstre 46" modellerne, sidder lige godt 4m fra skærmen, skal vi ofre 2500 mere for 4/6 tommer ??

Det der kommer til at afgøre slaget om stuen er:

Panasonic:
Hvis ungerne (eller jeg selv) glemmer at slukke for tv når de pauser en tegnefilm på HTPC'en og den står 3-4 timer, får jeg så det frygtede burnin ??
Lys stue, om sommeren har vi aftensol på tv'et fra 18-2X, at lukke den skønne sol ude er jo lidt synd, er plasma ubrugeligt eller bare ikke så godt som LCD i sådanne forhold ?

Sony:
Backlight bleeding er en bonus.
Sort er sort men ikke helt så sort som plasmasort, er det sort snak ? ;-)

DVB-C tuneren og mpeg4 er et + for mig, jeg slipper for en ekstern box, men.... med en ekstern boks kunne jeg jo også bruge signalet i f.eks soveværelset som er lige på den anden side af vægen, er der en udgang på w4500 serien der kan sende et signal til et andet tv, pt har jeg et composite signal fra HTPC til soveværelset.
W4500 er lige blevet Boxer certificeret, kan jeg så se HBO ??, nej, spøg til side, garanterer Boxer certificeringen at f.eks filmleje på yousee også vil virke ??

Pft
Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I starten af TVets levetid vil PZ80 være mere modtagelig overfor burn-in end det vil senere hen i forløbet. 100% stillestående billeder er dog aldrig noget der anbefales på et plasma-TV.

Reflektionerne vil være i samme størrelsesorden som på et CRT TV. PZ modellerne har en antireflektiv coating, men det bliver ikke ligeså refleksfrit som en mat LCD skærm.

Jeg ved ikke om boksen kan bruge 2 udgange på Yousee boksen på én gang, men umiddelbart tror jeg det ikke. Du kan ikke trække DVB-C signalet ud af W4500 og sende det videre til et andet TV.

Hvis du vil have digitalt TV, så må du desværre nok hoste op med kortlæser og dekoderkort for hver enkelt TV.
Af dk_akj
yakken skrev:I starten af TVets levetid vil PZ80 være mere modtagelig overfor burn-in end det vil senere hen i forløbet. 100% stillestående billeder er dog aldrig noget der anbefales på et plasma-TV.
Tak, jeg er bange for at det vil gå galt og jeg så kan se Bamse eller Askepot hele tiden...
yakken skrev:Jeg ved ikke om boksen kan bruge 2 udgange på Yousee boksen på én gang, men umiddelbart tror jeg det ikke. Du kan ikke trække DVB-C signalet ud af W4500 og sende det videre til et andet TV.
Hvis du vil have digitalt TV, så må du desværre nok hoste op med kortlæser og dekoderkort for hver enkelt TV.
Med boks:
De få gange det kunne være rart vil jeg bare bytte 2 stik.

Udgang fra W4500:
Om det er digitalt eller bare analogt er såmænd ligegyldigt.

Tak for dit input
Mvh
Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror du misforstår - du kan ikke hive antennesignalet ud af W4500 uanset om det er analogt eller digitalt. Du kan sætte en antennesplitter på inden du sætter kablet i TVet og så bare bruge det analoge signal, der alligevel udsendes via kabel-TV, men du kan ikke trække noget ud af dit TV igen.

Du kan også benytte dig af den indbyggede DVB-C tuner i TVet og have en ekstern tuner til dine andre TV, men selve signalet skal komme fra hvert sit kabel, der deles før TVet.
Af dk_akj
yakken skrev:Jeg tror du misforstår - du kan ikke hive antennesignalet ud af W4500 uanset om det er analogt eller digitalt. Du kan sætte en antennesplitter på inden du sætter kablet i TVet og så bare bruge det analoge signal, der alligevel udsendes via kabel-TV, men du kan ikke trække noget ud af dit TV igen.

Du kan også benytte dig af den indbyggede DVB-C tuner i TVet og have en ekstern tuner til dine andre TV, men selve signalet skal komme fra hvert sit kabel, der deles før TVet.
Nej, jeg misforstår ikke noget, jeg spurgte bare om W4500 kunne sende det decodede signal ud igen analogt, det kunne jo være fedt at kunne leje en film på yousee og så se den, godt nok analogt, i soveværelset.

Ved du/I noget om filmleje vil virke på W4500 ?

Mvh
Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var jo også det jeg svarede på. Du kan IKKE sende noget ud af TVet igen.

Du får ikke de avancerede features, såsom Video-on-demand, med når du køber et TV med indbygget dekoder.
Af dk_akj
yakken skrev:Det var jo også det jeg svarede på. Du kan IKKE sende noget ud af TVet igen.
Ok
yakken skrev: Du får ikke de avancerede features, såsom Video-on-demand, med når du køber et TV med indbygget dekoder.
Tak.

Mvh
Anders
Af bossanova
[quote]Reflektionerne vil være i samme størrelsesorden som på et CRT TV. PZ modellerne har en antireflektiv coating, men det bliver ikke ligeså refleksfrit som en mat LCD skærm.[/quote]

Jeg har et PZ800, hvor jeg var bange for, om reflektionerne ville blive et problem, da det var meget svært overhovedet at se billedet på et CRT TV midt på dagen i min stue. Der er overhovedet ingen problemer med reflektioner på noget tidspunkt af dagen på Panaen. Min stue er ret lys, men jeg har dog ikke direkte sol på TVet. Så er der ikke direkte sol på TVet kan jeg ikke se, at et plasma-TV skulle give problemer med reflektioner.
Af dk_akj
bossanova skrev:
yakken skrev:Reflektionerne vil være i samme størrelsesorden som på et CRT TV. PZ modellerne har en antireflektiv coating, men det bliver ikke ligeså refleksfrit som en mat LCD skærm.
Jeg har et PZ800, hvor jeg var bange for, om reflektionerne ville blive et problem, da det var meget svært overhovedet at se billedet på et CRT TV midt på dagen i min stue. Der er overhovedet ingen problemer med reflektioner på noget tidspunkt af dagen på Panaen. Min stue er ret lys, men jeg har dog ikke direkte sol på TVet. Så er der ikke direkte sol på TVet kan jeg ikke se, at et plasma-TV skulle give problemer med reflektioner.
Super, så mangler jeg bare at blive overbevist om at pigerne ikke bare pauser en tegnefilm og løber ud og leger :)

Det vil simpelthen være dødirreterende hvis det skulle ske.

Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har din HTPC ikke en screensaver funktion, som aktiveres efter et stykke tid? Jeg ved ikke om PZ modellen har nogen form for detektionsmuligheder for stillbilleder, men ellers var det jo oplagt at benytte...