Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af amindk
xprezz skrev:
felix skrev:jeg har lige været ovre og se det nye sony ex1 og philips essence de kan begge to sortere kanalerne også når signalet bliver helt digitalt i 2012
iflg fona kommer samsung med en software opdatering så de også kan sortere men det mente de ikke i fona var nok
De lyver så det driver af dem i fona så det kan man jo ikke rigtig bruge til noget. Udover det hvis det endelig viste sig at de kom med en firmware opdatering så man kunne sortere kanalerne, hvorfor ville det ikke være nok?
Har haft kontakt til Samsung.dk vedr. opdateringen som gøre det muligt at sortere kanalerne, og de kunne fortælle at dette ikke holder stik, eneste mulighed man har, er at tilføje de kanaler man ser mest til en funktion der hedder "favoriter" hvori man får et bedre overblik over de kanaler man se mest.
Af xprezz
Så endnu en gang bekræftet af man skal holde sig langt fra Fona. De siger hvad som helst for at få et salg.

Favorit funktionen er nærmest ubrugelig i praksis. Jeg synes det er synd at samsung laver et så fremragende fjernsyn med så ringe funktionalitet. Lige før jeg overvejer en ekstern tuner box.
Af amindk
xprezz skrev:Så endnu en gang bekræftet af man skal holde sig langt fra Fona. De siger hvad som helst for at få et salg.

Favorit funktionen er nærmest ubrugelig i praksis. Jeg synes det er synd at samsung laver et så fremragende fjernsyn med så ringe funktionalitet. Lige før jeg overvejer en ekstern tuner box.
Hvad hjælper det at have en ekstern box ved problemet?
Af xprezz
At så kan jeg sortere mine kanaler og slette Al jazera og alt det andet crap... Når man bruger EPG kommer ALLE kanaler op, også dem man har slettet. Dvs jeg skal bladre gennem alle de tyrkiske og tyske crap kanaler.. Tak samsung nu har jeg det meget meget bedre eller noget..
Brugeravatar
Af kthomsen
xprezz skrev:At så kan jeg sortere mine kanaler og slette Al jazera og alt det andet crap... Når man bruger EPG kommer ALLE kanaler op, også dem man har slettet. Dvs jeg skal bladre gennem alle de tyrkiske og tyske crap kanaler.. Tak samsung nu har jeg det meget meget bedre eller noget..
Ja det er korrekt. Favoritindstillingerne virker fint på samsungs HD-boks fra yousee.

Men man kan også få en universal fjernbetjening, hvor man kan sætte ikoner af kanalen på touch screen istedet for at skulle taste numrene for kanalen! genialt! :D
Af amindk
kthomsen skrev:
xprezz skrev:At så kan jeg sortere mine kanaler og slette Al jazera og alt det andet crap... Når man bruger EPG kommer ALLE kanaler op, også dem man har slettet. Dvs jeg skal bladre gennem alle de tyrkiske og tyske crap kanaler.. Tak samsung nu har jeg det meget meget bedre eller noget..
Ja det er korrekt. Favoritindstillingerne virker fint på samsungs HD-boks fra yousee.

Men man kan også få en universal fjernbetjening, hvor man kan sætte ikoner af kanalen på touch screen istedet for at skulle taste numrene for kanalen! genialt! :D
Det forstod jeg ikke helt, kan du forklare det nærmere? Hvilket mærke er det der har lavet en sådan fjernbetjening?
Brugeravatar
Af kthomsen
amindk skrev: Det forstod jeg ikke helt, kan du forklare det nærmere? Hvilket mærke er det der har lavet en sådan fjernbetjening?
Jeg kører selv med Logitech's Harmony One. Ligger godt i hånden, ser godt ud, og så har du bl.a. mulighed for at sætte ikoner op (som kan downloades), så du har favoritkanaler på touch screen på fjernbetjeningen.
Så skal man ikke huske hvilken kanal det er, men bare trykke på f.eks. TV2 Zulu ikonet. :) Så kan selv min mor finde kanalen!
Det eneste minus: Man kan kun sætte 24 ikoner.
Der findes en storebror til Harmony One, Harmony 1000 Advanced, men jeg ved ikke om den kan have flere ikoner.
Men konen ser vel ikke flere end 24 kanaler alligevel?! ;)
Af amindk
kthomsen skrev:
amindk skrev: Det forstod jeg ikke helt, kan du forklare det nærmere? Hvilket mærke er det der har lavet en sådan fjernbetjening?
Jeg kører selv med Logitech's Harmony One. Ligger godt i hånden, ser godt ud, og så har du bl.a. mulighed for at sætte ikoner op (som kan downloades), så du har favoritkanaler på touch screen på fjernbetjeningen.
Så skal man ikke huske hvilken kanal det er, men bare trykke på f.eks. TV2 Zulu ikonet. :) Så kan selv min mor finde kanalen!
Der findes en storebror til Harmony One, Harmony 1000 Advanced, men jeg ved ikke om den kan have flere ikoner.
Mange tak for det, 24 ikoner er mere end nok til mig.
Af xprezz
Harmony fra logitech.. Hvis bare de lavede en One med RF så ville jeg være solgt. Hader knapperne på alle de andre..

Og ville sååå gerne være uden endnu en box. må ligesom være nok med receiver, xbox360, wii, HDX 1000 og til tider en gammel xbox..

Ifølge manualen skal man kunne sortere kanaler, den skriver ikke at det KUN er på analog. Tror jeg laver et support kald til samsung i morgen så må de fikse O-O
Brugeravatar
Af kthomsen
xprezz skrev:Harmony fra logitech.. Hvis bare de lavede en One med RF så ville jeg være solgt. Hader knapperne på alle de andre..

Og ville sååå gerne være uden endnu en box. må ligesom være nok med receiver, xbox360, wii, HDX 1000 og til tider en gammel xbox..

Ifølge manualen skal man kunne sortere kanaler, den skriver ikke at det KUN er på analog. Tror jeg laver et support kald til samsung i morgen så må de fikse O-O
Jeg mindes at have læst noget om en adapter der kan modtage IR fra logitech og sende det videre som RF, men jeg er ikke sikker. Måske noget du kan google! ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
amindk skrev:
kthomsen skrev:
Mange tak for det, 24 ikoner er mere end nok til mig.
amindk, hvis du ender op med at investere i en harmony, så er her linket til hvor jeg hentede ikoner. De passer perfekt!
http://www.iconharmony.com/icons/
Af amindk
Endnu en gang tak kthomsen. Ved du om man kan lave sin egne ikoner?
Af felix
angående den software opdatering til de nye samsung paneler som de havde sagt i fona til mig kom, har jeg lige været i expert for at se samsung 866 endnu en gang, spurgte jeg om de kendte noget til det, så han ringede til samsung som bekræftede at der kom en opdatering men de ved ikke hvornår, samsung fortalte at man kunne indstille panelet i den svenske version, så kom de danske kannaler dørst og så hd kannalerne, men spørg mig ikke hvordan man gør.
Af xprezz
Det kunne være samsungdk kunne løfte sløret for det.. samsungdk er du med på en kigger her?