Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flackhead
Hej drenge :)

Jeg har lige købt et 42" PX80 fra Panasonic

Jeg har hørt det skulle være følsomt i starten, så en Wash-in dvd ville være godt at køre. Er der nogen der kan bekrafte det? i såfald, hvor kan jeg få findes disse?

Andre ting jeg kan gøre, for at mit plamsa tv får en god start på livet ? :D

Mange tak, Hilsen Anton

- Var det et fornuftigt valg af tv?
Tillykke med TV'et. :)

Jeg har også købt en TH42PX80 for et par måneder siden (udfra bla. anmeldelser og tips herfra) og har ændret lidt på standardindstillingerne mht. lys, kontrast osv. men ellers intet. Se f.eks. her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... light=px80

Min mening er at du roligt kan undlade indkøring via dvd'ere osv. Det er spild af tid og strøm. Jeg har som sagt skruet lidt ned for lys og kontrast mm. og jeg har overhovedet ikke haft problemer med retention eller burn-in. Det spiller bare uden problemer og har et rigtigt godt billede. 8)

PX80 er IMHO et kanonkøb når man ser på kvalitet og pris. Har ikke et sekund fortrudt mit køb.
Af Ponduus
Kan kun være enig i det overfor nævnet.

Bare brug hovedet det første stykke tid, skift jævnligt kanal og kig efter eventuelt rentention.

Ellers tillykke med købet :)
Af Flackhead
Mange tak :)

Abyssinier: De indstillinger han forslår øverst i tråden, er de optimale at køre tv'et ind med? :)

Vil gerne give TV'et den allerbedste start, så hvis jeg skal sidde og se på grynet tv de først 4 uger, rør det mig ikke, hvis bare det gør tv'et mere holdbart i længden :)
Af Abyssinier
Hej Flakchead

Efter nærmere eftersyn er her de indstillinger jeg har brugt.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

Et stykke nede i testen står der hvilke indstillinger Rasmus har ændret da han testede tv'et (se også nedenfor). Det er bestemt ikke noget der generer. Efter 100-200 timers brug vil jeg nok skrue lidt op for kontrast og lys.

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 1 til venstre
Lys: Uændret eller 1 til venstre
Farve: Uændret
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
P-NR Fra
Af Flackhead
Tak :) tbh kom jeg til at skrive min brugernavn forkert da jeg lavede brugeren :p der skulle stå Flackhead