Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BC
Ja så fik jeg midt fjernsyn tirsdag i sidste uge. Forventningerne var høje og problemerne udeblev da heller ikke, YuoSee var problemet, jeg kunde ikke se nogle digitale eller HD kanaler bortset fra DR1, DR2 og TV2

Opringning til YuoSee førte efter to dage til et nyt kort …….. men ikke noget signal så påstod YuoSee ar der var noget galt med midt tv ! Samsung sagde at det var hos YuoSee problemet lå. Og ja jeg troede på dem da mine forældre hade købt det sammen TV som mig og der var ikke noget problem. Nu ville YuoSee sende en montør for at tjekke signalet ……… Han kom og signalet var supper godt og 0 bitfejl så lang så godt jeg spørger så om ha har et kort med så vi kunde prøve hans kort som jo skulle virke! Men til det siger han at det kort han har er ikke brugt i lang tid så det er ikke opdateret ????? Og hans kort virker heller ikke, så spørger jeg om han så ikke kunde prøve med en kort læser som han ved funger, jeg har ikke nogen kortlæser med !!!!!!!! Gud fader bevares.

Montøren forlod opgaven uden at løse den ! Jeg tager hjem for at prøve med mine forældres kortlæser i midt TV ………………. Og det funger 100% korrekt. Opringning til YuoSee igen og du er nummer 28 i køen.

Men blev lovet et kort fredag fra Odense, det kom så i dag mandag og nu virker det hele som det skal!

Selve fjernsynet er jeg meget tilfreds med billedet og ja HD er jo en fornøjelse at se på. Justeringen på det her Tv blev jeg bedt om at svare på om det skulle være i butik eller i hjemmet og jeg må sige at det står meget naturligt i farve balancen.

Minusser er da også Lyden er under al kritik, men med 4,4 cm kabinet hade jeg ikke forventet mig mere lyd, og meningen er også et surond sound anlæg fra Samsung når de kommer med en Blue Ray afspiller med hard disk og trådløse bag højtaler, ja så skulle lyde være på plads.

Fjernbetjeningen er da en jokke hvis man ikke holden den i 90c vinkel ret mod fjernsynet virker den ikke, en daglig detalje som irritere en totalt. Har talt med Samsung om det, og de hade hørt fra flere kunder som troede at der var noget galt med den. Pudsigt at den lille ekstra fjernbetjening virke beder en den store.

Man kan ikke læge sine digitale kanaler in på den plads man ønsker ex DR2 på nummer 2, men en opdatering er på vej som skulle løse det problem.
Af amindk
Har netop lige snakket med Samsung.dk om det kan passe at der er en opdatering på vej til 7-8-9 serien så man kan sortere kanalerne efter behag, men det var ikke noget der var hold i.
Ved nu slet ikke hvem man efter hånden skal tro på.