Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virgilen
Er der nogle der har fundet nogle gode indstillinger til dette tv. Jeg tænker på indstillinger for det optimale billede på digitalt signal?

Er der endvidere nogle der har problemer med støj (små sorte prikker på hvis baggrund?)
Af Houdini
Hej, dette er jeg også meget interesseret i. Har selv lige fået dette TV og kunne godt tænke mig en erfaren brugers indstillinger.
Af r.kristensen
Hej

Syntes lige jeg prøver at hente denne tråd op igen og høre om der er nogle der har fundet nogle gode indstillinger til W4500.
Af Johan59
r.kristensen skrev:Hej

Syntes lige jeg prøver at hente denne tråd op igen og høre om der er nogle der har fundet nogle gode indstillinger til W4500.
Som ny eier av en 52w4500 bumper jeg diskusjonen.

Noen som har forslag til instillinger?

O_O
Af bantam
Jeg vil foreslå denne tråd som et alternativ for at få endnu mere korrekte indstillinger end den fra AVForums.com:

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... &KW=bantam

Problemet med indstillingerne fra AVForums.com er bl.a., at der foreslås at sætte farvetempetaturen til WARM1 eller NEUTRAL.

Desuden foreslår de at sætte COLOUR SPACE = WIDE, hvilket er direkte forkert.

Ovenstående tager udgangspunkt i, at målet er at gengive billedet tættest muligt på standarden uden at foretage en kalibrering af hvidbalancen.

EDIT: Streng taget er det kun muligt at udtale sig om den korrekte indstilling af farvetemperaturen ved at foretage en måling på skærmen med passende måleudstyr - men erfaringsmæssigt er den varmeste farvetemperatur den, der ligger tættest på målet, som er D65 (og som ligger på 6504K).
Af Johan59
Takk - skal prøve de ut.

::l