Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej er ny på dette site men efter lidt let læsning her på siden er min konklusion at de bedste og mest fremragende TV "nørder" :D
Befinder sig her. =)

Jeg skal ud og investrere i et nyt fjernsyn grundet køb af ny lejlighed jeg har før "overlevet" med et Samsung 32" fjernsyn der faktisk er overraskende godt meeeen en kende for småt.

Mit mål er minimum et 46" men som i ved sker der jo ikke noget ved at det evt. bliver størrere.

Så jeg har 4 modeller i kikkerten og jeg håber i måske kan hjælpe mig med hvilken af disse 4 jeg skal vælge eller måske har i enda et helt 5 eller 6 bud.

Min kandidater er som følge.

*Samsung LE-46A656A1F

http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... A656A1FXXC

*Panasonic TH 46PZ85E

http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... %2D46PZ85E

*Sony w4500

http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... KDL46W4500

Og så en opcoming som jeg er blevet lidt forelsket i men som jeg ikke tør køb før et par eksperter har været på banen.=)

*LG PG7500

http://www.vivashopping.dk/product.asp?product=1080

Jeg håber sådan i kan hjælpe som sagt er jeg ret intereseret i LG men hvis nogen har nogen "bitre" erfaringer med dette produkt eller i ved et af de andre er bedre vil jeg gerne høre om det.

Jeg håber sgu der er nogen på dette forum der kan hjælpe mit forvirrede lille hoved =)
Af Ponduus
Måske du kunne skrive lidt om dine behov og dit budget?

Men sådan lige udmiddelbart ville jeg foreslå dig en PZ85. Den slår på billedkvaliteten. Den er dog forfuldt af W4500, vi jeg mene.

Da du ikke nævner noget om dit budget tillader jeg mig, at nævne Pioneer LX5090H, som, hvis du har pengene, helt klart vil være et oplagt bud :)
Af olli1985
Mit behov vil jeg mene er rimeligt enkelt. Krav er minimum 46" 100 hz Full HD og 24p :) men jeg bliver nok nød til at sende min kæreste på gaden hvis jeg skal have råd til den pioneer du anbefaler :p

Mit budget er MAKS 13.000 kr men som nok de fleste har det vil de helst have det hele for det halve.. Så jeg mener selv det er 4 værdige kompetanter jeg har fundet til under 13 K.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
100 Hz er ikke nogen ubetinget positiv ting. Vær opmærksom på at 100 Hz teknologien ikke nødvendigvis er ensbetydende med billedinterpolation, med mindre det angives - mange plasma TV har jo 100 Hz, men ingen udglattende funktion. Dette er beskrevet i vores købsguide, som du finder i vores fokusartikler på forsiden.

Jeg vil også mene at du skal se på PZ80 eller PZ85 modellerne (PZ85 HAR interpolation i sin 100 Hz, som du efterspørger).
Af TYBO
Du får mest skærm i LG PG7500 for pengene.
Af r.kristensen
Jeg fik et 46W4500 ind af døren i fredags og må indrømme jeg er meget imponeret over billedet.

Men tror du skal beskrive lidt mere hvad du skal bruge skærmen til, er det rent tv + film eller er der også tilslutning af computer med i tankerne? Hvis du ser efter plasma skal du også se lidt på hvor meget lys der er på skærmen når den er i brug.

Tilsidst vil jeg lige skrive det gennerelle råd man møder, lad være med at handle med Getmore. Hvis der skulle opstå problemer med skærmen skulle de vidst have den dårligste RMA-afdeling...
Af olli1985
[quote="r.kristensen"]Jeg fik et 46W4500 ind af døren i fredags og må indrømme jeg er meget imponeret over billedet.

Men tror du skal beskrive lidt mere hvad du skal bruge skærmen til, er det rent tv + film eller er der også tilslutning af computer med i tankerne? Hvis du ser efter plasma skal du også se lidt på hvor meget lys der er på skærmen når den er i brug.

Tilsidst vil jeg lige skrive det gennerelle råd man møder, lad være med at handle med Getmore. Hvis der skulle opstå problemer med skærmen skulle de vidst have den dårligste RMA-afdeling...[/q

Ok tak jeg regner også med at det bliver sony 46w4500 mit behov er tv i stuen, Playstation3 og bluerayfilm.

Hvordan er din oplevelser med fjernsynet indtil videre. ??
Af olli1985
Mine behov er som følge TV til stuen til fjernsyn, PS3 og dvd/bluerayfilm

mit Budget er maks 13 k.

Hvad skal man købe ??
Af jesper3a
Med mindre det er et ubetinget krav med de 46" så ville jeg tage et pz800 i 42" istedet for, den kan fås for 13000kr
Designet på den skærm sidder bare lige i skabet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bliver du ved med at spørge indtil vi skifter mening og giver dig et andet svar? PZ-modellerne er blevet fremhævet utallige gange nu, men hvis det ikke er dét svar du vil have, hvad er så?