Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snowsoft
Hejsa..

Ja som så mange andre er jeg på jagt efter nyt tv. Jeg har læst en masse anmeldelser og kan simpelthen ikke bestemme mig.

Jeg er nok den besværlig type for vil jo også gerne have noget af alt det nye såsom Bluetooth, DLNA som Pioneer LX5090H og hvad der nu ellers er på markedet.

Men vigtigst af alt en rigtig god skærm med FULL HD 1080P og gerne med MPEG4 (Ved ikke om man burde vælge det som et krav endnu) og minimum 40'

Jeg har læst meget om de ny anmeldelser og kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad jeg skal købe.

Jeg ville gerne kunne holde mig inden for de 15.000,- hvis muligt med mine krav :)

Jeg har haft kigget på følgende men kan ikke afgøre om det er et godt køb eller om man skal vælge noget helt andet:

47LG7000
- IKKE MPEG 4 eller ander lir

42LG6100
- IKKE MPEG 4 eller ander lir

BRAVIA E4000
- MPEG 4
- Lyder spændende men lidt dyr måske og for man andet en design for pengene.. ?

SONY 40E4020
- MPEG 4
- Flot design

Pioneer LX5090H
- Har alt som jeg læser det men også i den dyre ende..

Og mange mange andre fjernsyne.. Men hvis i har nogle gode forslag til et rigtig godt tv til stuen med godt billede m.m så vil jeg meget gerne høre..

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LX5090 har ikke MPEG4. LX5090H har MPEG4 i DVB-S/T tuneren, men den har ikke eksempelvis DVB-C tuner.

Hvilken type TV modtager du derhjemme?
Af snowsoft
yakken skrev:LX5090 har ikke MPEG4. LX5090H har MPEG4 i DVB-S/T tuneren, men den har ikke eksempelvis DVB-C tuner.

Hvilken type TV modtager du derhjemme?
Hej tak for svaret. Vi har kabel tv. Har du et forslag til et godt tv? Hvis muligt ikke over de 15.000

Tak!
Af Ponduus
Du burde overveje Panasonics PZ-serie. Altså 80, 85 og 800. Disse har dog heller ikke MPEG4 (har PZ800?), men de levere et rigtig godt billede.

Desuden kan man altid få en boks, som kan modtage MPEG4 og med en universal remote, kommer du ikke til at døje med de ekstra fjernbetjeninger.
Af snowsoft
Ponduus skrev:Du burde overveje Panasonics PZ-serie. Altså 80, 85 og 800. Disse har dog heller ikke MPEG4 (har PZ800?), men de levere et rigtig godt billede.

Desuden kan man altid få en boks, som kan modtage MPEG4 og med en universal remote, kommer du ikke til at døje med de ekstra fjernbetjeninger.
Tusinde tak for dit input. Har læst en del om PZ serien og synes det lyder rigtig spændende. Men er dog meget i tvivl om hvad man skal købe, når jeg søger på nettet er der er det både en E og U model.

Hvad skal man gå efter? Har også læst om PZ850 men synes ikke jeg kan finde nogen steder den er til salg?

Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Modellen skal hedde E eller EU. Hvis der står andet, så er den ikke beregnet til det danske marked (heller ikke hvis det bare står U). PZ850 er heller ikke til det danske marked.
Af snowsoft
Hej igen..

Der er ikke andre forslag end Panasonics PZ-serie? Kunne være rart med lidt at vælge imellem samt få noget input.

Har også læst en del om Sony's W4500, Z4500 er der nogen der kan sige godt til en af disse?
Af jesper3a
Har PZ800 indbygget mpeg4?
Af amindk
Du burde overveje Samsung LE40A796, den har et virkelig godt billede, og kan alt det du efterlyser af egenskaber, og flot design.
Den kan fåes for 13-14.000 kr. på nettet.
Af lennon
Når du har kabel-tv ville jeg se stort på mpeg4 og indbygget tuner. Kabeludbydernes bokse har alligevel bedre kvalitet og flere features.
Jeg ville gå efter den bedste billedkvalitet, og størst mulig skærm. Bedst overhovedet er Pioneer. Og lige efter kommer Panasonics PZ800 eller PZ80/85 (-alle 3 samme billedkvalitet).
I næste lag kommer SonyW4500 som har flere features,men desværre også problemer m backlight bleeding i 46" størrelsen.
Af snowsoft
lennon skrev:Når du har kabel-tv ville jeg se stort på mpeg4 og indbygget tuner. Kabeludbydernes bokse har alligevel bedre kvalitet og flere features.
Jeg ville gå efter den bedste billedkvalitet, og størst mulig skærm. Bedst overhovedet er Pioneer. Og lige efter kommer Panasonics PZ800 eller PZ80/85 (-alle 3 samme billedkvalitet).
I næste lag kommer SonyW4500 som har flere features,men desværre også problemer m backlight bleeding i 46" størrelsen.
Tak for input. Jeg har godt nok kabel tv lige nu, men vi flytter snart så tror ikke jeg vil have kabel tv fremover.

Ved du om man også har problemet med Z4500 vedr. backlight bleeding i 46' ?

Ligeledes har jeg læst lidt om samsung serie-8 (Flot design, mange features)

Men har dog et spg. vedr. DLNA. Skal ens PC stå tændt for det virker hellere kan man streame fra en NAS HD?

Læste i denne artikel man skulle have et program installeret, men hvis ens PC skal stå tændt synes jeg at det smarte ved DLNA forsvinder.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1220608721

Så hvis det er tilfældet bliver det helt klar billedet jeg går efter (PZ serien)
Af lennon
Ved ikke så meget om Z4500, - men skal man være 100% sikker på ikke backlight bleeding - hedder det LED . Der har dog været noget skepsis mht z4500´s 200hz teknologi, men om det er berettiget . . ? ?

Jeg er selv typen der helst så at fabrikanterne tilbød en ren monitor, hvor al energien er koncentreret omkring billedkvaliteten. Så man selv kunne supplere m diverse tunere,scalere osv udfra individuelle behov.

Derfor kan jeg desværre heller ikke bidrage m viden om features som DLNA o.l