Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Designmæssigt er LG en del foran, men du vil nok få en bedre farvegengivelse på PZ-modellen. Personligt ville jeg nok springe på Panasonic.
Af Mokuer
Jeg kan ikke rigtigt finde en seriøs test af LG'en.

Panasonic klinger bare ikke 100% i mine ører. (mærkedyr)

Er der nogle af skærmene der har mulighed for at tage DVB-C kort uden en set top box (bruger HTPC'en) idag, men gjorde mig ikke noget at sægle den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, PG7000 skulle have DVB-C men ikke MPEG4. PZ85 har kun DVB-T.
Af Mokuer
Hvilke problemer giver det mig, at TV'et ikke ham MPEG4?

Det er noget med en gang i fremtiden vil alle tv-kanaler sende digitalt i mpeg4.
Og hvis ikke jeg køber et TV med dette risikere (eller jeg skal skal) anskaffe en settop-boks engang i fremtiden.
Af Smartzipants
Mokuer skrev:Jeg kan ikke rigtigt finde en seriøs test af LG'en.

Panasonic klinger bare ikke 100% i mine ører. (mærkedyr)Er der nogle af skærmene der har mulighed for at tage DVB-C kort uden en set top box (bruger HTPC'en) idag, men gjorde mig ikke noget at sægle den.
Ja, du vil ikke købe fra en producent som laver nogle af de mest roste fladskærme i verden(efter PIO dog) .... fra en af de mest anerkendte fladskærms-producenter ... hmm.. giver god mening :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mokuer skrev:Hvilke problemer giver det mig, at TV'et ikke ham MPEG4?

Det er noget med en gang i fremtiden vil alle tv-kanaler sende digitalt i mpeg4.
Og hvis ikke jeg køber et TV med dette risikere (eller jeg skal skal) anskaffe en settop-boks engang i fremtiden.
Det luftbårne analoge sendenet lukkes næste år, hvorefter der kun sendes i MPEG2 digital kvalitet. I år 2012 skiftes der så til MPEG4. Dette gælder kun kanaler der tages via en stueantenne.

DVB-C er kun til kabel-TV, men der er ikke annonceret nogen komplet omlægning til digitale signaler endnu, så det er lidt svært at spå om hvornår de analoge kanaler er væk. Du kan pt. godt få kanalerne digitalt og for at få HD kanaler, så kræves det at du har en digital tuner der understøtter MPEG4 og er typen DVB-C.
Af martinlk
Ville det ikke være en ide at lave et opslag (eller "sticky") omkring digitale tunere og det digitale sendenet? Der er gang på gang en masse gentagne spørgsmål herinde ang. forskellen på DVB-T/C osv. Det er jo en frygtelig masse redundans du (måske unødvendigt) går igennem, yakken.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo allerede en artikel om det, som folk alternativt kunne læse først. Det kræver blot at man søger efter det på forsiden af flatpanels i stedet for at styre direkte mod forummet...

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872

Vi har også et afsnit der beskriver selve DVB standarderne her:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php

Jeg laver ikke nogen sticky tråd for at gentage alt hvad vi skriver på forsiden af flatpanels.dk og af og til, så er det hurtigere for mig at skrive teksten på ny, end at åbne en ny browser for at finde artiklerne ;)

Men så kunne man jo i stedet løfte pegefingeren og bede folk om, at lede lidt selv først...

... og til sidst så er det også nævnt i vores sticky-tråd her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =9408#9408
Senest rettet af Torben Rasmussen 06 nov 2008, 15:37, rettet i alt 1 gang.
Af Mokuer
Er der nogle TV der understøtter DVB-C og MPEG4?

Anbefaling?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der er mange, men der må du lige ud og lave noget af benarbejdet selv, for der er usandsynligt mange tråde her i forum der omhandler indkøb af TV med DVB-C og MPEG4 komptible tunere.

Indsæt dette når du søger her i forum: "DVB-C AND MPEG4" (uden anførselstegnene).
Af Mokuer
OK...

Såååe - 2 nye bud:

Samsung LE46A796R2

Eller

Pioneer 5090H

Men jeg har sådan en fornemmelse af, at alle siger pioneer hver gang det inde i bedømmelsen.
Men kan samsungen overhovedet konkurrere? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... Pioneer 5090H har ikke DVB-C tuner. Den har DVB-S.

Jeg tror du skal gribe det her lidt anderledes an. Lige nu så cykler du rundt imellem 1000 TV, som du reelt ikke ved noget om. Du har en eller anden forstilling om at visse features er rare at have, men ikke noget helt klart overblik over hvad du reelt har brug for.

Derfor: Fortæl os hvad du helt konkret skal bruge skærmen til her og nu og ude i fremtiden. Hvad har du tænkt dig at tilslutte til skærmen - nu og i fremtiden? Kan du leve med en ekstern dekoder-boks, hvis du bliver præsenteret for metoder til at samle alt i én fjernbetjening igen bagefter?

Giv os disse oplysninger, så kommer vi (eller i hvert fald jeg) med nogle bud på TV, der kan bruges. Dit udgangspunkt med PZ85 og PG7000 var slet ikke så tosset, så vi skal vist tilbage på sporet...
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:10, rettet i alt 1 gang.