Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har ledt højt og lavt efter et tv - og er udmattelsen nær.

Som skrevet i overskriften:
Max 10.000 kr
Skal stå i stuen
Skal være 46" (efter at have diverse indlæg ::l )
Jeg vil anskaffe boxen fra you-see til digitalt tv
Skal være lcd skærm (efter at have læst for og imod ::l )

Hvad er et godt køb! - på forhånd tak.

mvh
Elsted :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det kan fås til prisen, så vil Sony W4000 nok være et godt bud, men du betaler jo for MPEG4 tunerne i dét TV, hvilket du ikke har behov for når du har Yousee boksen.

Hvilke elementer af for/imod har gjort at du kun vil have LCD?
Brugeravatar
Af kthomsen
Tja...godt billede til prisen og rullegardin i det tilfælde, eller ingen rullegardin og knap så godt billede!

Mit PX80 står med siden til min sydvendte terrasse og skærmen vendt mod vest(endevæggen er vinduer og glasskydedør). Jeg har genskind i 1 time hver dag i okt. om eftermiddagen, når solen er nået langt nok ned i sydvest. Jeg hiver gardinet for hvis jeg skal se noget. :p
Af lennon
Under de lys forhold har LCD heller ikke en chanse ! Og hvis genskin er din væsentligste modargument, så findes der forskellige modeller,der kompenserer en hel del.
Af Elsted
yakken skrev:Hvis det kan fås til prisen, så vil Sony W4000 nok være et godt bud, men du betaler jo for MPEG4 tunerne i dét TV, hvilket du ikke har behov for når du har Yousee boksen.

Hvilke elementer af for/imod har gjort at du kun vil have LCD?
Det jeg har bidt mærke i, som vist i "pOpeys" indlæg, er at hvis tvét kører om dagen er lcd bedre mht at modstå genskin. Og så er der lige det med "burn in" som jeg også har læst man skal have respekt for.

Jeg kigger en del på "edb-priser", men er i tvivl omkring det besværlige i at bestille den vej rundt. Jeg mener, hvis der nu er et eller andet galt er det jo lettere at køre ned i butikken "rundt om hjørnet". Jeg ved godt at der er 14 dages returret på netkøb - men alligevel. O-O

Jeg går og håber at Bilka snart har et godt tilbud - der er generelt ikke diskution omkring at få byttet tingene, hvis man af den ene eller anden grund har fortrudt købet eller man påviser fejl i varen.

Hvordan er erfaringen iøvrigt med Tv der "kommer med posten" - er der ofte skader? O-O

:)
mvh
Elsted.
Af lennon
Hivis du tar udgangspukt i Panasonic PX80 vil den rå billedkvalitet være væsentlig bedre end noget LCD i dit prisleje. Indbrændig er langt hen af vejen en af de mange fordomme der er mht plasmateknologien.
Af Elsted
lennon skrev:Hivis du tar udgangspukt i Panasonic PX80 vil den rå billedkvalitet være væsentlig bedre end noget LCD i dit prisleje. Indbrændig er langt hen af vejen en af de mange fordomme der er mht plasmateknologien.
Tak for responsen. :)
1)
Fleggaard har et Panasonic TH42PX80E til 7.000 - er det det samme som nævnes i dette indlæg som "PX80"?

2)
Fleggaard skrive "tysk model"! Har det nogen betydning?

3)
Og hvad med plasmaskærmenes genskin som nævnes af mange? Er det også fordomme og "religion"?
Jeg spør, fordi det er disse ting der afholder mig fra at købe et plasma tv.
O-O

4)
Nu må jeg vel snart leve op til mit slogan og springe ud i det ;)
Af Ponduus
1) Ja, det er det samme tv. TH37/42PX80E/EA er bare dets fulde navn :)

2) Nej, mener jeg ikke det har. Dette er vidst blevet diskuteret før, men ret mig endelig.

3) Der forekommer genskin. Man plejer at sige, at man kan sammenligne den mængde genskin plasma har, med det dit gamle CRT tv havde.

4) Synes jeg også du burde ;)
Af Elsted
Nu kører denne tråd på det sidste - "Amar".

Men:
Bilka har denne uge "slagtilbud" på:
Sony 46" LCD
Pris: 12.000 kr.

Er det et godt køb til prisen? ::l

Er der noget man skal være obs på?
Der står i Bilkaavisen ikke om det er 100HZ eller mindre - men ud fra hvad der fremgår af "Flatpanels - købsguide" så er HZ ikke noget man skal tage hensyn til.

Og når jeg alligevel vil havde denne box fra You-See så er det jo også lige meget med om der er Mpeg4 på denne skærm mm.

Er der overhovedet nogen grund til ikke at smutte i Bilka for at købe denne skærm? O-O

(Jeg har nu afsat 12.000 kr som det fremgår.)

pft
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kunne du ikke lige supplere med et modelnavn? Ethvert Sony TV til 12.000 kr. er nok ikke anbefalelsesværdigt...
Af lennon
Hvis det skal være en nogenlunde jævnbyrdig alternativ til Panasonic skal det minimum være Sonys W-serie, - og helst w4500
Af sd2100
lennon skrev:Hvis det skal være en nogenlunde jævnbyrdig alternativ til Panasonic skal det minimum være Sonys W-serie, - og helst w4500
kdl-46V4000
Dårligt er tv'et sikkert ikke. Men, så godt et tilbud altså heller ikke. Og ja, helst w4500, hvis det ikke må være et panasonic:
http://www.dvdpriser.dk/Products/listpr ... ?ID=434515
Af Elsted
yakken skrev:Kunne du ikke lige supplere med et modelnavn? Ethvert Sony TV til 12.000 kr. er nok ikke anbefalelsesværdigt...
Selvfølgelig :(
Sony 46", LCD, KDL-46V4000, Full HD, DVB-T og C tuner.

:)