Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil gerne vente med at købe ny fladskærm til jeg kan finde en der indeholder dette:

min. 40"
Full HD
DVB-C
Mpeg4
DVD-afspiller (indbygget)
HD optager (indbygget)

Kommer jeg til at vente forgæves?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fuld HD og DVD er en lidt dum kombination, idet DVDen kun har SD opløsning. Grundig har annonceret en model med indbygger Bluray, men at finde alt i en tror jeg ikke du får indenfor det næste år.

Ydermere skal en HDD optager vel også kunne optage HD og det kan de stadig kun i eksempelvis Yousees boks (det påstår de i hvert fald...).
Af rasmuzzen
en indbygget blueRay-dims kan vel også spille dvd ?
Af flymo
Hejsa.
Sharp har lavet et, dog uden dvd,LC-46HD1E og 52", det koster dog alt fra 29000kr i El-Giganten til 17500, 20000kr på nettet, for 46èren, ved bare ikke hvor godt det i forhold til de nye fra Sony KLD40x4500, Samsung LE40A866S1, men de mangler de 160G HHD, og de to HD tunere, men håber du kan bruge dette.

Se www.Geco.dk, men intet salg til private :-( mere.
http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A ... N_HTML.htm, se datoen!

Sharp kommer med en ny serie næste år DX med blu-ray indbygget, som også kan optage HD.

Mvh

Flymo
Senest rettet af flymo 03 nov 2008, 22:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
rasmuzzen skrev:en indbygget blueRay-dims kan vel også spille dvd ?
Ja, men hvis du får fat i et TV hvor der er indbygget DVD, så kan du jo ikke afspille BluRay fra den. På den måde har du allerede afskåret dig fra HD materiale med mindre du vil ud og købe en afspiller ved siden - hvilket går lidt imod det der efterspørges i tråden.
Af Gnasker
Undskyld !!!

Det var selvfølgelig mig der ikke tænkte mig om.
BluRay vil være optimalt
Af lennon
Tror du bør se dig om efter en bærbar pc m 40" skærm - eller noget B&O om 5 år når de opdager BR .

Vi andre stykker vores set-up sammen med forskellige gode udskiftelige komponenter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men pt. er der ikke noget TV der opfylder dine krav, så enten må du vente eller købe tingene hver for sig.
Brugeravatar
Af Tobster
Det kan sagtens laves, men problemet er jo, at folk (de fleste - main stream) ikke vil betale de 5-6.000 kr mere det koster at få denne teknologi i..... Tror jeg....
Gnasker skrev:Jeg vil gerne vente med at købe ny fladskærm til jeg kan finde en der indeholder dette:

min. 40"
Full HD
DVB-C
Mpeg4
DVD-afspiller (indbygget)
HD optager (indbygget)

Kommer jeg til at vente forgæves?
Hvad er begrundelsen for at ville have det hele indbygget? Design? Hvilken prisklasse forventer du at sådan et produkt skulle ligge i?