Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sejer
Er på nippet til at invistere i et nyt fjernsyn i størrelsen 46" eller 50", men ved ikk helt hvad jeg skal vælge...

HJÆLP!

Er i prisklassen 10000-15000

den skal ha Full HD
og gerne dvb-c tuner

Har i nogle forslag som kan hjælpe mig på vej?

VH Jesper
Brugeravatar
Af kthomsen
Ja 46PZ85 eller 50PZ80.
Samme panel, men PZ80 har ikke IFC som man bør slå fra alligevel ved godt digitalt signal.
Af Sejer
tak for rådet...

hva er ifc?
Brugeravatar
Af kthomsen
Sejer skrev:tak for rådet...

hva er ifc?
Quote fra Rasmus larsen i en anden tråd
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=8307

"24p True Cinema er netop denne Intelligent Frame Creation, hvor skærmen tilføjer (beregner) nye billeder i videosignalet for at skabe et mere "flydende billede". Det er i samme stil som 100 Hz teknologierne på mange LCD-TV, og op til i dag synes jeg stadig kun, at Sony er sluppet godt fra dette. Panasonics forsøg er hvert fald mislykkes og Samsung har ligeledes ikke de bedste 100 Hz systemer.

Både PZ80 og PZ85 understøtter dog 1080p24 afspilning, når man ser Blu-Ray film."
Af Hjorten
kthomsen skrev:Ja 46PZ85 eller 50PZ80.
Samme panel, men PZ80 har ikke IFC som man bør slå fra alligevel ved godt digitalt signal.
Med mindre man ser BlueRay (1080p24), hvor jeg har hørt det gør en forskel...
Af Hjorten
kthomsen skrev: ...og op til i dag synes jeg stadig kun, at Sony er sluppet godt fra dette. Panasonics forsøg er hvert fald mislykkes og Samsung har ligeledes ikke de bedste 100 Hz systemer.
Hvad med LG's 100Hz (f.eks. PG6000 og PG7000) - er det også mindre vellykket?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs venligst vores købsguide. 100 Hz på plasma og LCD har ikke samme funktion md mindre plasmamodellen også benytter frame-interpolation! Det gør LGs modeller ikke.

Deres 100 Hz et blot det samme som på de ældre CRT skærme.