Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinlk
På Hifi-Klubbens hjemmeside står der:
NUL parallelimport i Hi-Fi Klubben!
Af sideshow
KlausHorsager skrev:Er der nogen der har prøvet PIP og PAP funktionen af på deres W4000 eller W4500?

Er det noget der fungerer, eller er det bare dårlig ekstra salgs argumentation
Jeg købte mit W4500 i fona, og er ovenud tilfreds.
Jeg synes at PAP fungerer rigtig godt, og det er en funktion som jeg har benyttet en del.
Har ellers ingen problemer med skærmen, hverken med bleed, lyse farver langs kanterne eller tekst-tv, som jeg kan læse er de ting folk klager lidt over.
Af Klaus-
sideshow skrev: Jeg købte mit W4500 i fona, og er ovenud tilfreds.
Jeg synes at PAP fungerer rigtig godt, og det er en funktion som jeg har benyttet en del.
Har ellers ingen problemer med skærmen, hverken med bleed, lyse farver langs kanterne eller tekst-tv, som jeg kan læse er de ting folk klager lidt over.
Jeg er jaloux ;)

Du må lige forklare mig helt præcist hvad er det PAP funktionen gør?

Har du fået set en Blue-Ray film over tv'et endnu ?
Af -jacob
Jeg ved ikke om det her bliver betragtet som reklame, ikke må skrives i dette forum, men jeg har lige set at FONA i RØDOVRE CENTRUM reklamerer med SONY W4500 40" til kr.10.999.
Det er skuda noget af et tidligt prisnedslag.
Af Klaus-
Er der egentlig overhovedet nogen Samsung 46" skærme der kan hamle op med Sony's på prisen?

Altså nu sammenligner jeg med 46W4000 og 46W4500.

Især på punkterne:

DVB-T
DVB-C
MPEG-4
FULL-HD
(100 hz - W4500)

Hvis i såfald, hvilke modeller?
Af sideshow
KlausHorsager skrev:
sideshow skrev: Jeg købte mit W4500 i fona, og er ovenud tilfreds.
Jeg er jaloux ;)

Du må lige forklare mig helt præcist hvad er det PAP funktionen gør?

Har du fået set en Blue-Ray film over tv'et endnu ?
PAP er bare Picture in picture. det er er nice funktion=) især fordi man kan "swappe" frem og tilbage imellem tv og ps3 (i mit tilfælde) ved et tryk på en enkelt knap. dvs. når man har "markeret" billedet med tv, så spilles lyden derfra, og omvendt med ps3 eller andre tilsluttede devices.

har desværre ikke set blue-ray på det endnu, men håber at få tid til at se et par film i weekenden. har set en del dvd, og det er virkelig en fornøjelse! ser bare så godt ud!:)

kan kun anbefale at give lidt ekstra penge og få 4500 istedet for 4000. havde selv bestilt w4000, men da jeg hørte om 4500, ventede jeg i ca 1,5 måned og betalte lidt mere. tilgengæld fik jeg så et tv med alle de funktioner som jeg på forhånd havde sat som krav. lækkert!=)
Af Tage_7
Nogen som har erfaringer med dette TV til almindeligt Stofa signal?

Jeg overvejer at købe det. Men har ikke lige digitalt tv og ved ikke lige om det bliver før om 1 - 2 år før jeg får det.

Håber der er nogen som har lidt erfaringer med det.

MVH HSH
Af _Chris_
Tage_7 skrev:Nogen som har erfaringer med dette TV til almindeligt Stofa signal?

Jeg overvejer at købe det. Men har ikke lige digitalt tv og ved ikke lige om det bliver før om 1 - 2 år før jeg får det.

MVH HSH
Jeg søger også svaret på Tage_7's sprøgsmål, jeg har self stofa's stor pakke og sidder med finger over køb knap på hifiklubbens hjemmeside men tænkte på min signal.

Chris
Af sideshow
har selv ikke digital tv. har den store pakke fra tdc. billedet er helt fint, men det bliver jo lidt mere "grumset" end på det gamle 25" billedrørs fjernsyn. men det er ikke noget man ser efter kort tid.

hvis der er meget grums, slår jeg bare widescreen fra. billedet bliver jo så mindre, men det er stadig rigeligt stort at se på, og man ser et mere klart billede.

regner med at jeg skal have digital tv, men ved ikke hvornår jeg har råd.
Af Mads Kristensen
Hej alle sammen,

har luret her i et stykke tid, da jeg skal købe fladskærm, og det virker som om i har styr på det :).

For at undgå at oprette en tråd mere, så spørg jeg lige her.

Jeg skal til at købe en fladskærm. Det er lidt "hårdt" på SU, men jeg vil have noget som er iorden. Jeg har besluttet med for et LCD, med digital tuner m. MPEG4 osv..

Nuvel - først havde jeg besluttet mig for Samsung LE32-A676, men efter at have læst diverse tests virker Sony W4000 som et bedre alternativ. Og nu dukker W4500 op.

Spørgsmålet er så, skal jeg gå fra et 32" W4000 og gå en del op i pris for at få et 40" W4500? Er W4500 MEGET bedre end W4000?

Jeg har fået et tilbud for Sony KDL32-W4000 inkl. CAmodul og ophæng for 8000kroner.. Og så er jeg fri for parralelimport..

Puha - bær over med det lange indlæg.. God weekend :)

Mads.
Af Mads Kristensen
Mads Kristensen skrev:Hej alle sammen,

har luret her i et stykke tid, da jeg skal købe fladskærm, og det virker som om i har styr på det :).

For at undgå at oprette en tråd mere, så spørg jeg lige her.

Jeg skal til at købe en fladskærm. Det er lidt "hårdt" på SU, men jeg vil have noget som er iorden. Jeg har besluttet med for et LCD, med digital tuner m. MPEG4 osv..

Nuvel - først havde jeg besluttet mig for Samsung LE32-A676, men efter at have læst diverse tests virker Sony W4000 som et bedre alternativ. Og nu dukker W4500 op.

Spørgsmålet er så, skal jeg gå fra et 32" W4000 og gå en del op i pris for at få et 40" W4500? Er W4500 MEGET bedre end W4000?

Jeg har fået et tilbud for Sony KDL32-W4000 inkl. CAmodul og ophæng for 8000kroner.. Og så er jeg fri for parralelimport..

Puha - bær over med det lange indlæg.. God weekend :)

Mads.
Jeg var af den overbevisning, at de rigtige folk hurtigt kunne hjælpe herinde :) ..

Anyways, har bestilt et 40" W4000 . Så må vi håbe jeg kan klare mig med det :D
Af lennon
_Chris_ skrev:
Tage_7 skrev:Nogen som har erfaringer med dette TV til almindeligt Stofa signal?

MVH HSH
Jeg søger også svaret på Tage_7's sprøgsmål, jeg har self stofa's stor pakke og sidder med finger over køb knap på hifiklubbens hjemmeside men tænkte på min signal.

Chris
I så fald ville jeg nok overveje et plasma tv. Det er meget mere tilgivende overfor et dårligt signal. Pana80 hamler snildt op m Sonyw4500 på pris og billedperformance, men mangler til gengæld en hel del features.
Af ravnen
Har W4500 piano finish eller er det en mat overflade? Jeg er i forvejen ikke så vild med designet. Det er primært den underlige "skinne" forneden der forstyrer øjet, synes jeg.
Jeg er desuden i tvivl om omfanget af backlight bleeding problemet.
Af Virgilen
piano
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8