Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der burde næppe være tvivl om at det digitale signal er markant bedre end det analoge. Om ikke andet, så slipper du for en AD konvertering og en deinterlacing i TVet hvilket også kan være en kilde til dårligere billeder.
Af hani
Ja jeg køber, det er man jo nød til, når de sender det fodbold jeg gerne vil se, men der med ikke at jeg er tilfreds.
Jeg har ikke sinal fra yousee og det er der ikke mange der har her på Bornholm, så jeg kan vel ikke bruge en HD box fra yousee eller er der noget jeg har misforstået ?
Af hani
Jeg vil nu prøve med den indstilling der er anbefalet i testet, men når jeg fik det var forhandleren inde og stille på det, kan man så gå ud fra, at det han har stillet på ikke har betydning for indstillingen inde på Biograf ? for det har den jo ikke stået på når han har leveret det, jeg håber i forstår mit spørgsmål :)
Af thomit
Din forhandler har nok bare gått inn i den normale brukermenyen og stillet, og (forhåpentlig!) ikke inne i service-menuen.
Så skal du bare gå inn på biograf mode, nullstille settingene (genopprett), og så stille inn settingene etter Flatpanels anbefalinger. Du kan trygt stole på Rasmus og Flatpanels fremfor en forhandlers "synsing", er nå min mening :)
Som sagt, især TV3 komprimerer deres signal hårdt på fotballkamper, og det er ikke sikkert at bildet blir til din tilfredsstillelse. Men det så ikke bra ut på min crt TV heller, kan jeg huske. Men alle feil i signalet blir jo forstørret når man får en større TV-skjerm, og hård komprimerimg kan se grim ut på enhver større TV-skjerm.
Af hani
Vil lige høre, om jeg har forstået det rigtigt.
Jeg tror ikke den står på biograf nu, men jeg skal ind på biograf og trykke genopret og så stille ind efter anbefalingerne, er det rigtigt forstået ? :)
Af thomit
Korrekt.