Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Efter at have bruge adskillige timer på nettet, må jeg tilstå, at jeg kommer lidt til kort O-O Derfor spørger jeg jer kloge hoveder om hjælp.

Jeg skal have mit første flad-tv til stuen. Det skal 90 % af tiden bruges som et helt normalt tv. Mit antenne signal er analogt fra STOFA. Har mulighed for at tilkoble mig Zaptor. De sidste 10 % afspilles DVD.

Stuen er forholdsvis lille. Vi sidder 2-3 meter fra skærmen. Så jeg antager 40" skulle være nok.

Vil gerne spendere op til 10.000.

Har læst en del på nettet og kommet frem til disse 5 tv:
  • Samsung LE40A656A1C
  • Sony KDL-40W4500
  • Panasonic TH 42PX80
  • Panasonic TH 42PZ85E
  • Sony KDL-40X3500
Vi dog gerne vide om jeg er helt gal på den. Om i kan anbefale et andet som er bedre. Eller om et af disse skulle dække mine behov. Jeg vil jo gerne have de nyeste features med, men er i tvivl om hvorvidt jeg nogensinde komme til at gøre brug af dem. På sigt vil jeg nok få en Blue-Ray afspiller. Pt. er det eneste der er tilsluttet mit nuværende tv en SONY HD optager RDR-HXD970.
Af Kaiman
Nu spurgte jeg selv til råds herinde for ikke så lang tid siden, og jeg bruger tv'et på samme måde som dig.

Jeg blev anbefalet PX80, men valgte dog Samsung LE40A656, dog ikke den danske version, hvilket prisen også afspejler, 6900,-.

Det er så indstillet efter http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm og jeg er fulgt ud tilfreds.
Af JLA_DK
Hej

Af de tv du har kigget på vil jeg mene at panasonic modellerne giver den bedste billedkvalitet, især til analoge signaler.
De (og alle andre plasma tv) har dog den ulempe at der er forholdsvis meget genskin pga. den blanke glasplade foran panelet. Dette kan evt. være et problem hvis du har vinduer overfor tv'er hvor der kommer meget lys ind. Men jeg har selv PZ85 og der skal en hel del lys til før det er et problem, men du skal alligevel have det med i tankerne.
Hvis du er ligeglad med FullHD så vil det bedste bud efter mening være PX80 (så er der også råd til en bluray afspiller i budgettet) Ellers PZ85 hvis du vil have fullHD.
42'' er en fin størrelse til en sidde afstand på omkring 3 meter.
Brugeravatar
Af kthomsen
Prismæssigt helt klart 42PX80 til de ting du bruger den til.
Har den selv og den leverer et flot analogsignal.
Af martin_bn
Du vil få det bedste billede med en 37" på den afstand, 42" så ville jeg købe en zaptor box!
Brugeravatar
Af kthomsen
Lige meget hvilken siddeafstand du har vil digital altid gøre det bedre end analog. Men er dit analoge signal godt, kan jeg ikke se noget problem i en 42" og 2½-3m væk
Af danzig
Kaiman skrev:Nu spurgte jeg selv til råds herinde for ikke så lang tid siden, og jeg bruger tv'et på samme måde som dig.

Jeg blev anbefalet PX80, men valgte dog Samsung LE40A656, dog ikke den danske version, hvilket prisen også afspejler, 6900,-.

Det er så indstillet efter http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm og jeg er fulgt ud tilfreds.
Hvor finder du et LE40A656 til 6.900,- ???