Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Illgor
Hej

Jeg skal ud og have mig et 42" tv og har nærmest allerede valgt et px80 som pt ligger lige over 6k.
Jeg er dog ikk så stærk økonomisk pt og sparer op til det.
Imellemtiden har jeg så fået et tilbud på et px70 til 4k som er en demomodel i en butik som jeg arbejder i.

I den forbindelse vil jeg høre om de 2k sparet vil ærge mig i det lange løb? :s
Understøttelsen af 1024p er nice, men ser ikk pt særlig meget bluray (læs som ingen) og tv'et bruges primært til tv (parabol) og dvd film afspillet fra mediacenter.

Ja, et efterhånden velkendt emne, men kan ikk ligefrem nemt finde nogen direkte sammenligning her på sitet. I testen af px80 står der kort om det, men ikk helt nok.

På forhånd tak for svar. :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får bedre sortgengivelse, en nyere billedengine, 1080p24 gengivelse og større modstandsdygtighed overfor burn-in. Jeg ville ikke spare pengene ved at tage den gamle model.

Hvis du alligevel vurderer at disse ting ikke er merprisen værd, så vær sikker på at du får tjekket PX70 skærmen efter for burn-in.
Af Illgor
ok, men 1080p24 er primært til blueray, ikk? Jeg mener - de nye "HD" kanaler fra viasat og canaldigi er kun 720p eller 1080i, ikk? Og så burde det ikke gøre nogen forskel, eller hvad?

Det med burn-in er sefølig ret surt, så det skal jeg ha tjekket. Det står fremme i butikken og kan vel bare tænde det og se.

Evt hvor langt ned i pris skal den presses før prisforskellen ikke kan retfærdiggøres ift kvaliteten?
Jeg mener - px70 blev jo også rost til skyerne og er vel også et ganske glimrende produkt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, PX70 er stadig et godt produkt, men du køber jo skærmen brugt. Jeg ville ikke give 4000 kr. for et brugt PX70 og da slet ikke hvis det har stået i en butik og kørt mindst 8 timer om dagen.

Burn-in bør du have en helt hvid skærmflade på for at se effektivt nok.

1080p24 er kun til BluRay og hvis din PC kan spytte formatet ud.
Af Illgor
ok, mange tak for svar:D

Det står ikke særlig tit tændt i butikken. Og vil jo få 2 års garanti hvis jeg købte det.

Jeg er dog mest opsat på px80, så pånær hvis jeg får et supertilbud fra chefen så holder jeg nok til det..

igen tak for svar..