Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper KK
Så fik jeg sat mit nye 37" PX80 op og er virkelig positivt overrasket over billedkvaliteten! Dog er jeg temmelig ked af hvor meget det larmer! Er det normalt nok, og er der en chance for at det går væk når fjernsynet ligesom er blevet "kørt ind"

Det er en hyletone der varierer i styrke afhængig af billedet på skærmen.

Mvh Kasper
Af martinlk
Prøv om ikke det hjælper når TV'et har stået tændt et stykke tid. Der er iøvrigt andre tråde der omhandler dette.
Af Kasper KK
Ok tak for tippet, vil prøve at søge lidt så

Synes det er ærgeligt og overvejer virkelig at returnere det :((
Af martinlk
Kasper KK skrev:Synes det er ærgeligt og overvejer virkelig at returnere det :((
Vent med det! Jeg oplevede det samme med mit da det var splinternyt, men nu siger det stort set ingenting. Nu ved jeg selvf. ikke hvor meget dit hviner/hyler...
Af Kasper KK
Er der andre af alle jer PX80 ejere der oplever noget lignende. Har haft det tændt det meste af dagen i dag, og synes stadig det er uacceptabelt. Problemet er at alt andet ved tv'et er super og vil rigtig gerne beholde det; hvis ikke det larmede!

Så vil gerne høre om det er et alment kendt problem, for så vil jeg ikke slæbe en ny model med hjem hvis sælgeren foreslår dette

På forhånd tak

Kasper
Brugeravatar
Af kthomsen
jeg kan kun høre støj fra TV'et når jeg lægger hovedet op til det bag på.
Af Mr.DJ
hej, det er højst sandsynligt strømforsyningen inde i tv'et du kan høre der piver/hyler. Vil gætte på du har en transformator eller nogle spoler der er gået i selvsving. Opstår typisk hvis de ikke er ordentlig isoleret med lak eller andet iso. materiale.

Så er meget sandsynligt ikke specielt farligt for dit tv, men ja, irriterende at høre på. Så hvis det er ret slemt og jeg var dig, så ville jeg returnere tv'et.