Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fiskerendk
Ja da jeg ik har fået købt LX5090'eren endnu hvad jeg ellers havde tænkt mig at gøre i næste uge vil jeg lige her på falderebet gerne høre hvad jeg ville få ud af at købe et KRP-500M istedet for LX5090.

Begge TV skulle stadig være på et MCE. Så derfor kan valgte godt være en monitor istedet for tv'et. Men hvad direkte forskelle er der?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Monitor modellerne er mere beregnet til monitor brug og har så vidt jeg husker ikke f.eks. tuner indbygget. De er noget tyndere end de LX modellerne og har derudover nogle avancerede netværksfunktioner, som du højest sandsynligt ikke får brug for?

Du kan læse lidt mere om monitor modellerne fra Pioneer her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1221816912

Men mon ikke et mere interessant bud som alternativ til LX5090, er KRP-500A, som blandt andet kommer med denne eksterne medieboks?
Link: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1214558297
Af fiskerendk
Ja men hvad har KRP-500 billede mæssigt at byde på frem for LX5090H.
Jeg mener for mit vedkommende er det jo i bund og grund ligemeget om jeg skal bruge TV Tuner eller ej da der alligevel skal et mediacenter på.
Og derfor om det er TV eller Monitor er ligemeget. 500A bliver jo det dyrere med extern box som jeg jo ikke skal bruge til noget fordi jeg har et mediacenter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Men omvendt har du jo heller ikke brug for den netværkstyring og overvågning, som findes i 500M. Den betaler man også mere for, ligesom jeg vil tro der er væsentligt større kølingssystemer på 500M, da de jo er beregnet til monitorbrug i f.eks. et fremvisningslokale.

Jeg har ikke selv tjekket så meget op på priserne, men jeg vil da derfor tro, at 500M er dyrere end LX5090H, men hvis du spørg om der ligger afgørende forskelle i billedkvaliteten, så kan jeg desværre ikke give et helt konkret svar.

Jeg ved at man i Pioneers sidste generation havde lavet nogle tiltag i det lidt dyrere serier, som forbedrede billedkvaliteten, men om det også gælder for LX5090 kontra 500A/M, ved jeg ikke.
Af fiskerendk
Anyway har lige bestilt mit 5090H idag.
Fik presset ham ned til 23.000 incl fod/stander og forsendelse.
Brugeravatar
Af Tech2007
Det er en temmelig god pris. Hvor fra har du bestilt Tv'et?