Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Severini
Hej eksperter,
Jeg overvejer kraftigt SONY KDL-37v4500. Dels p.gr.a. design, dels p.gr.a af pris (6699,- hos wupti.com) og dels fordi, det passer til vores forhold, som er:
- kabel-tv fra Yousee
- afstand 2,7 - 3.0 meter
- lidt PS/3
- ser meget sport
- vil ikke have en masse ekstra bokse
- ser ikke behov for full HD

Det ser ud til at være et fornuftigt køb, men jeg undrer mig dog over en ting og det er vægten. Der er specificeret til 32kg og det synes jeg er meget. Er der en forklaring på dette?

Har nogen en holdning / mening til dette tv i forhold til mine behov?
Af alpemanden
Ved ikke om det passer til dine behov, men hr set lige dette tv live i dag, og det er virkelig fedt!

Håber at du finder ud f det.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Hej Severini,

Tv´et er helt kanon i den pris klasse og den står virkelig godt både på Digital og HD signal.

Det med vægten virker lidt mærkelig for jeg synes ikke den vejer mere end de andre 37" tv, vi har der hvor jeg arbejder.

Et godt alternativ kunne være sony´s 40" kdl-40w4000, dette tv har pænere farver pga. 10 bit panel.

Det kan købes hos wupti, som har det på tilbud til 8499,- frit lveret.
Af koden
I går kl. 14 bestilte jeg 32V4500 hos www.lcd.dk
I dag kl. 8 i morges kom post DK slæbende med det.

det var som forventet....

har set TV hos den lokale sony...og det modtagne svarer til forventniger.

jeg er blevet anbefalet pana PX80.
Men jeg kan ikke se nogen forskel i billede.
Måske hvis de stod ved siden af hinanden, men ikke når jeg har set dem i hver sin butik med 30 min. mellemrum.

DOG er analogt signal som forventet total elendigt på Sony og acceptabelt på Panaen.
Men ingen kan vise det som mit gamle B&O.

men da jeg er digital nu er det ligegyldigt.

Sony har mpeg4 og dermed inegn ekstar bokse... YES..
Af Chekkyl
Hej Severini

Sony KDL-37 har jo en opløsning på 1366x768. Ifølge flatpanels købsguide om størrelse, bør man side maks. 2,1 meter fra TVet.
Måske skulle I overveje at købe en større model da I skriver at I sidder 2,7 - 3 meter væk.
Af mhca
Chekkyl skrev:Hej Severini

Sony KDL-37 har jo en opløsning på 1366x768. Ifølge flatpanels købsguide om størrelse, bør man side maks. 2,1 meter fra TVet.
Måske skulle I overveje at købe en større model da I skriver at I sidder 2,7 - 3 meter væk.
Du har vist omformuleret lidt på hvad der angives i købsguiden.
Det appletten fortæller er at for maksimalt udbytte af en 37" skærm med 1366x768 i opløsning skal man sidde 2.1 meter fra skærmen. Det skal forstås som, at det er ved denne afstand og større, at man ikke bør kunne skelne de enkelte pixels.

Hvis man selvfølgelig gerne vil have en så stor skærm som muligt, så man føler at man sidder i en biograf med en stor skærm, så kan man selvfølgelig vælge en større skærm, når afstanden er 2.7-3 meter.
Mange vil bare ikke føle behovet for at skulle se på så enorm en skærm som 54" på en sølle afstand af 3 meter, som appletten beregner.

Jeg kan godt lide en så stor skærm til film, men til almindeligt TV-kiggeri har jeg intet behov. Og det er også værd at tænke på, at et større TV kan virke utroligt dominerende, samt at det bruger langt mere strøm.
Derfor synes jeg ikke man bør anbefale et større TV end 37" ud fra guiden. I mine øjne er det at anvende den forkert.

Mvh. Martin
Af chbak22
Har selv lige købt SONY KDL-37v4500 hos wupti og glæder mig vildt til at få det leveret.

Undrede mig selv over vægten og undersøgte det i Sony Centret i Århus. Den opgivne vægt er en fejl. På selve æsken står en anden (vist nok 18 kg?!?)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som svar på afstand vs. opløsning:
Vores applet tager udgangspunkt i om du får fuld valuta for pengene når du vælger et TV med en given opløsning. Mange er ret forelskede i begrebet "fuld HD" og høje opløsninger, men da øjnene hurtigt bliver en begrænsende faktor, så er den vigtigste pointe fra vores applet blot, at opløsningen måske ikke er så vigtig endda.

Ofte så spiller æstetik også ind og det er bestemt ikke alle stuer, der bliver kønnere af at man smider et 60" TV op på væggen.