Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa..

er ny her på forumet, så undskylder hvis jeg laver kage i den her på mit første indlæg.

Sagen er den, at jeg november måned 07 . Købte et sony kdl 40w2000 tv . Til 13000kr .

Den blev så desværre for 5 uger siden, nakket..

Min kære forsikringsmand (NOT), ku informere mig , om at den var udgået.. (tak for oplysningen), og at jeg derfor ku få den splinter nye kdl 40w4000.. som koster 7999kr . Hvilket var de penge, han ville give mig i erstatning.

Jeg har dog ikke tænkt mig, at give op så nemt.

Jeg har søgt på nogle sider, og fundet forskellige specifikationer vedr. Tv'erne .

Og jeg har den teori at kdl 40w2000 simpelthen må ha noget bedre indmad end 40w4000 .

Tager jeg fejl ?, kan nogle fortælle mig hvad forskellen på de 2 tver er ? udover prisen ?.

fandt dog nogle steder, hvor man stadig ku købe kdl 40w2000 til 11000kr og opefter.

håber på godt feedback :)

-Filip
Af martinlk
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med forskellen på de to. Jeg kan dog sige at mine forældre har 40w2000, og, efter min mening, er det ikke et særlig godt TV. Der er sket meget siden. Jeg vil tro at du sagtens kan antage, at en nyere model er bedre. Ang. prisforskellen, så er forklaringen nok at priserne er faldet hurtigt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør ikke frygte at W2000 er bedre end W4000. Tunermæssigt understøtter W4000 DVB-C og T med MPEG4 kompression, dvs. digitalt kabel-TV med HD understøttelse. Tag du blot imod tilbuddet!
Af r.kristensen
Jeg ved ikke om det fjernsyn du selv har købt er en dansk vare og det 40W4000 du har fået tilbudt er et paralelt importeret tv. Jeg ville hvis jeg var dig kræve at det var købt ved en dansk forhandler med danske garantier.