Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nike-e
Jeg stødte lige på dette tv på Komplett.dk

Modellen hedder LE40A559P4FXXC, prisen er 6390 Kr.

Har stærkt overvejet at købe dette tv.

Ville bare gerne lige vide om nogen kender noget til
dette tv og om det er værd at købe..

Tak på forhånd! (:
Af scoppy33
Har købt dette tv 1 sep. Er indleveret til forhandleren. Billedet på flere kanaler er simpelthen for dårligt. Efter mit bedst skøn er det galt med tuneren på tv(antenne osv fejler ikke noget) Har i øvrigt givet 5999,00 hos flegaard.
Af cannavaro
Du skal bare være opmærksom på, at Tv'et er parallelimporteret.

Blandt andet ingen DVB-C tuner. Om du har brug for det eller ej, kan Jeg af gode grunde ikke svare på.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=169&pi=14&pr=1

Tv'et er nu fornuftigt, men jeg anbefaler blandt andet at man kører med det der hedder Film-mode, og derefter kan man begynde at indstille de forskellige parametre, såsom blandt andet skarphed og dynamisk kontrast, som skal stå på 0. De øvrige prædefinerede indstillinger er forfærdelige. Analogt signal er altså bare ikke bedre, omend med de rette indstillinger kan det stå ganske hæderligt. Kan ikke nikke genkendende til, at billedet skulle stå decideret dårligt. Som den anden bruger nævner, er det måske en fejl i tuneren, og ellers er det bare forkerte indstillinger.
Af Fredtoft
Nike-e skrev:Jeg stødte lige på dette tv på Komplett.dk

Modellen hedder LE40A559P4FXXC, prisen er 6390 Kr.

Har stærkt overvejet at købe dette tv.

Ville bare gerne lige vide om nogen kender noget til
dette tv og om det er værd at købe..
Med mindre det adskiller sig væsentligt fra lillebror LE32A559, så vil jeg mene at det er et skidt valg. A55X serien er TV, som mildest talt kræver kalibrering for at være brugbare.

Problemet er at farverummet i Film-mode er voldeligt indskrænket i forhold til alle gældende standarder. Uanset hvilket farverum du vælger på TV'et (auto, indbygget eller tilpasset) er det umuligt at få blot nogenlunde mættede farver i Film-mode.

Slår du TV'et over i Standard-mode, så er farverummet absolut brugbart, men til gengæld bliver farvetemperaturen sat til normal, og bliver derved flere tusinde grader kelvin for høj. Dette kan man kalibrere sig ud af, så man i Standard-mode rammer en korrekt farvetemperatur med et korrekt farverum.

Ud fra valget af forhandler (parallelimport), vil jeg antage at du ikke planlægger at investere i en kalibrering, og i så fald er det ikke det bedste TV at investere i. Hvis du kan finde en LE40A656 til en fornuftig pris ville jeg klart vælge den i stedet.

PS. Ovenstående problem gælder i øvrigt også deres plasma-model PS42A456.
Af Nike-e
Tak for alle tilbage meldingerne..
Ser ud til jeg nok ikke køber dette tv alligevel da jeg kun synes jeg kun hører negativt om det.. (:

Kan i anbefale et tv på 37'' - 40'' som er værd at købe ? Mit budget ligger på de 6500 kr.
Angående DVB-C/T ved jeg ikke rigtig noget om det, men jeg har kabel TV, fra yousee så hvilken skal jeg bruge?