Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hjorten
Jeg skal have et nyt TV på 50". Skal bruges til YouSee (lige meget om den har DVB-C), BlueRay, PS3, Xbox360 og DVD. Pris ca. 15k +/- et par stykker..

Er blevet overbevist om det skal være Plasma, havde egentlig sat mig fast på en Sony 50w4500, men skal ikke have noget af det når risikoen for at få et "blødende" tv er så stor som tilfældet synes at være.

Så havde jeg lagt mig fast på Panasonic PZ85, men det findes ikke i 50" i danmark (Europa). Ville have PZ85 fremfor PZ80 bl.a. pga. bedre 1080p24 understøttelse (24p True Cinema) og IFC..

Så ville jeg have PZ81 (engelsk model) so man kan få i DK til under 15k, men hos to firmaer jeg ikke ønsker at handle hos, og mobil udsalg tager næsten 20k for den, og så kunne jeg lige så godt købe en PZ800...

Så er der den nye LG50PG7000 som lyder lovende, men forhåbentlig har de forbedret 24p visningen i forhold til PG6000...

Hvad foreslår I at jeg gør?

"Hakker" BlueRay på PZ80?

LG PG6000 var/er i samme "liga" som PX80. Betyder det at Panasonic PZ8x er klasser bedre?

Ved Pioneer er det bedste, men det er lidt for dyrt, og vil gerne have kort-læser/USB/billedefremviser muligheder.
Brugeravatar
Af kthomsen
Du skriver noget om LG's problem med 24p visninger. Jeg mener at have læst, at 50" versionen af PG6000 kan levere det korrekt. Så tror ikke der er problemer med 50PG7000, men det må du selv undersøge.

PZ800 vil nok slå LG'en i en billedtest, men om det er så stort, at du lægger meget mærke til det når du kun kigger på LG'en og ikke begge samtidig, det er nok spørgsmålet.

Der er ihvertfald mange der er glade for LG'en, men mindst ligeså mange der mener PZ800 er det rigtige valg.

Tænk på din pengepung og om du måske skulle tage det der er lidt billigere og købe nogle BR-film for de sparede penge istedet?!

En svær beslutning, for man vil altid have det bedste. Men det bedste billede bliver leveret af et Pioneer af 9. generation som er lidt for dyrt i 50" udgaven med dit budget! Så det bedste kan du ikke få alligevel! ;)

Good hunting!
Af Hjorten
Super tak for svaret.

Ja kan godt være LG50PG7000 er det bedste bud. PG6xxx har for lav opløsning (jeg vil have FullHD, bl.a. fordi jeg ikke sidder så langt fra TV'et, og pga. PS3).

PZ85 havde været lige i øjet, noget rigtig pis at vi ikke må købe den herhjemme...

Andre der har gode råd