Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja jeg er ved at blive gammel og min 22" samsung er for lille

jeg overvejer at købe denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=

vil den være god til spil og lidt film.
kan man i windows med sådan en vælge en anden end den opløsning den er optimeret til uden at få meget dårlig billede.

jeg så at der var skrevet lidt om den her på siden men nu er det jo en ½ gammel skærm er den stadig et godt køb ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset hvilken fladskærm du vælger, så kan du ikke benytte andre opløsninger en skærmens native, med mindre du er ligeglad med at billedet bliver uskarpt. Visse modeller tillader 1:1 pixelmapping, således at du får sorte kanter rundt om skærmbilledet (dette kan også klares via din grafikkortdriver), men du kan ikke få et skarpt kant-til-kant billede i andre opløsninger end 1920x1200.

Hvad skal du bruge skærmen til? Hvis du ikke er den vilde FPS gamer, så har Dell tilbud på deres S-PVA baserede 27" model 2709WFP indtil d. 29/10.
Af DEVIL_DK
spiller for tiden wow, ellers er det mest RTS spil eller bil spil.

hvad med den skærm jeg linker til den har TN panel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du er helt inforstået med de ulempter TN paneler og så store skærme medfører, så er det sikkert et udmærket valg. Jeg ville ikke selv overveje TN paneler når skærmen bliver så stor pga. de begrænsede betragtningsvinkler.
Af DEVIL_DK
må sige den der dell ser nice ud med usb hub og kortlæser.

kan man få et lcd tv der kan bruges til spil også
eller skal man helst holde sig fra dem til spil
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville holde mig fra TV til decideret monitor-brug. Du kan godt bruge dem til at spille på, men at bruge dem som substitut for en monitor er ofte en lidt blandet fornøjelse, hvis du også vil lave almindelige ting såsom tekstbehandling og surfing.
Af DEVIL_DK
jeg har en samsung 226bw nu som jeg entlig er glad for, problemet er bare at jeg syntes man skal tæt påpå for et se ting i spil ordntlig, hvis jeg sidder afslappet i min stol er jeg vel ca 1 meter fra skærmen, i spil som wow hvor man jo skal læse lidt engang imellem syntes jeg det er svært at se texten i skærmens nativ opløsning.

Den skærm her har jo TN panel hvad er det der gør en 28" "dårlig" når den har TN panel.

Jeg sidder altid lige frem for skærmen har betragtnings vinkel ikke kun noget at sige hvis man sidder skrå for skærmen eller er jeg helt forkert på den ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Betragtningsvinklerne gælder jo også ud mod kanterne, så jo større skærm des større vinkel har du også ud mod siderne og fra top til bund.
Af brfcjon
Lad mig lige sparke ind at du kan få prisen yderligere ned på Dells 2709W - jeg fik den for 4500 kr. og jeg prøvede knap nok. en mere rutineret krejler kan nok gå endnu længere ned i pris=)
Af caxx
DEVIL_DK skrev:i spil som wow hvor man jo skal læse lidt engang imellem syntes jeg det er svært at se texten i skærmens nativ opløsning.
Hmm, det problem vil vist ikke ændre sig drastisk bare fordi du vælger større skærm da den native opløsning jo også blive større, og det skal du jo så vælge i wow osv. for at få det bedste billed, derimod vil jeg råde dig til at downloade en Add-on som f.eks. Clearfont 2 eller lignede Add-on's hvor du simpelhen kan forstørre al tekst op og ændre typen osv.

du kan downloade Clearfont 2 fra http://www.clearfont.co.uk/download.html#dlloc2
Af DEVIL_DK
tak for hjælpen tror lige jeg skal rundt i nogle butikker og se de lidt størrere skærme i brug.

prøvede at sætte mit "lækre" aoc 32" tv til for at se hvordan wow ser ud der LOL ikke godt må man sige og desktoppen var heller ikke god at se på.