Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
Well...CRT sparker så meget røv i forhold til en LCD skærm i hastigheden i spil.
Sjovt nok viser de her lige min gamle og min nye skærm her:
http://www.behardware.com/medias/photos ... 016114.jpg

Dog var det luxusudgaven af Iiyama 22" jeg havde som kunne kører i 2048*1536/85Hz

Den nye skærm er pænere men jeg er nok kommet dertil at jeg ikke gider game så meget mere. Det har virklig taget piften fra mit game med den LCD skærm.

Det skal så siges at jeg er kritisk omkring det. Jeg har gamet online FPS spil i 10 år på ligaplan.
Brugeravatar
Af hightower
tybo: hvis du virkelig går så meget op i spil, skulle du ikke ha' valgt en philips med 16ms (8ms?) men en decideret 'gamer skærm' som viewsonic vx922 med 2ms... eller alternativt; ha' begge skærme og så kun bruge CRT til spil.
Af TYBO
hightower: Jeg bruger også min PC som arbejdsmaskine og 1280*1024 sutter lidt for mig. Min PC står inde i stuen og konen synes ikke en CRT skærm er for køn herinde.
8ms S-IPS panel som er i den philips svare ca. til 4 ms. på TN panel som den Viewsonic kører med så der er ikke den store forskel.
For mig er LCD skærme bare ikke gode nok til spil hvis man vil give den en ekstra skalde. Til almindelig gamers der sidder og hygger sig er det fint nok.
Jeg er nok også blevet for gammel til at game efter hånden og det er vel kun sundt nok at stoppe nu.
Af Mikael Hansen
TYBO skrev: Jeg er nok også blevet for gammel til at game efter hånden og det er vel kun sundt nok at stoppe nu.
Man bliver aldrig for gammel til at game!
Det kan godt være man ikke længere har tid til at holde sine FPS skills på samme nivou som en teenager, men jeg regner da med at spille RTS når jeg kommer på plejehjem...

Og til den tid skal man jo ikke bruge pengene til andet end hardware... He-he!

Jeg tror at til den tid er grafikken i sådanne spil så flot, at det vil få det til at gippe i mit gamle hjerte.
Af marz.dk
lol @Tybo... er det dig eller konen der synes du er for gammel til at game...

crt vs. lcd... det er en smags sag, nogen har det fint med lcd andre med crt, gør lige det du vil, men jeg er da glad for at min nye skærm har fået den bedste af anmeldelserne i den artikel.

marz