Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomasms
Hey.. Jeg kunne ik lige finde præcis det info jeg søgte, så spørger her..

Jeg spiller WoW:WotLK, Warcraft 3 samt bruger PC'en til daglige opgave, altså kun spil som kræver noget specielt af skærmen (Ingen grafisk arbejde).. Jeg kunne også tænkes at spille noget FarCry2 måske..

Jeg skal have en skærm, har tænkt en del på 22", da det virker som en god tilpas størrelse?

Så vidt jeg kan forstå er T220 (Sort Rose) rigtig god, men hvad med Samsung modellerne 226BW og 226CW ? Har intet information kunnet finde herinde, men de virker til at være de foretrukne på hardwareonline.dk..

Hvad mener I om de skærme, i forhold til T220, til mine behov?

Mvh. Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
226BW og CW er forgængere til T220. Der er mange tråde her i forum om begge 226-modeller. Jeg kan ikke finde nogen grund til at betragte dem frem før T220.
Af Thomasms
I see, har ik læst det nogen steder.. Så den absolut eneste grund til at vælge dem før T220 er hvis man bedre kan lide designet? (Altså alt tekniske er bedre på T220?)

Jeg forstår bare ikke, at T220 så er 200kr. billigere end BW og 400kr. billigere end CW? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Udbud og efterspørgsel. Når modellerne holder op med at være efterspurgte så ophører priskrigen.

Der er ikke nogen teknisk grund til at vælge 226 frem for T220.
Af Thomasms
Udbud og efterspørgsel. Når modellerne holder op med at være efterspurgte så ophører priskrigen.

Plejer da være omvendt, høj efterspørgsel fører til højere priser, lav efterspørgsel til lavere priser :P Ren logik :D

Men tak for svaret, bliver en T220 så, håber jeg at jeg bliver glad for :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ikke i den her verden ;) Jeg havde ikke set hvor mange forhandlere der stadig havde skærmen, men normalvist så vil skærmen stige i pris efterhånden som der bliver færre der forhandler modellen.

Generelt så øges produktionseffektiviteten og udviklingspriserne falder, hvis der ikke laves så meget om på skærmen, derfor kan man ofte sælge den nye model billigere end den gamle. Desværre ser man også af og til at den lavere pris er hentet ved at spare visse steder, hvilket giver et dårligere produkt. Det skulle dog ikke være tilfældet med T220 - nærmest tvært imod. 226BW havde en del kritik med i baggagen.
Af caxx
Thomasms skrev: Jeg spiller WoW:WotLK, Warcraft 3 samt bruger PC'en til daglige opgave, altså kun spil som kræver noget specielt af skærmen (Ingen grafisk arbejde)..
OT, håber det er i orden her inde på Flatpanels.dk;
Hmm.. thomas, hvordan kan man spille et spil som først blive udgivet om den 13. november kl 00.00 ? :p