Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af samsungdk
RM skrev:Hey, var også lige i kt radio i odense i dag, og jo den har alt det samsungdk siger :)
Efter et yousee teknikker besøg, har jeg fundet ud af at mit viaccess modul var defekt, så håber det virker efter det bliver byttet.
Hej Igen

Det var trist dit mondul var defekt. Håber du kan få det ombyttet. Det er ulta meget sjældent at sådan et går i stykker.

S :o)
Af samsungdk
JKay skrev:Nu da vi har en fra samsungdk her, så kunne vi måske få svar på et andet spørgsmål.

En test af LE40A786 hos HDTVTest i england påstår at modellen har problemer med Combing/interlacing. Se:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 922131.htm

Hos CNET i USA nævner de at modellen 46A950 har fået en opdatering (software og hardware). Se:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10066772-1.html

Kom denne opdatering også til 786,796 og 966?

Hvad løser denne opdatering? Fikser den også problerne med Combing/interlacing af non 60Hz signaler?
Jeg syntes du skal prøve at gå ned i en af Butikkerne HiFi Klubben/Fona/Expert/Elgiganten og teste det selv med dit eget Ca- Mondul. Du bliver ikke skuffet.

Lad mig høre fra dig.

Af samsungdk
RM skrev:Nu er jeg også forvirret, har en samsung le40a696 og har fået alt til at modtage digitalsignal fra yousee kabel tv. Vi har fuldpakken, men tror vores signal styrke er for dårlig til at finde de digitale kanaler, så venter en teknikker. Men hvis problemet bliver løst, og jeg kan modtage kanalerne digitalt, så burde jeg også modtage kanal 5hd og tv2sport hd, så vil jeg hurtigt kunne se om mit tv har dvbc mpeg4 tuner, for jeg er også forvirret i kataloget står der nemlig at den både har dvbc mpeg 2 + 4 og dvbt mpeg 2 + 4, men kommer i tvivl. nu må vi se
Hej RN

Du kan tage dit defekte kort ud og kun se DR1, DR2 og TV2 uden problemer.

JKay skrev:Ifølge Samsungs hjemmeside ser det desværre ud til at de nye modeller fra Samsung pt ikke har DVB-C MPEG4.

Det drejer sig om:

LCD:
766R1
796R2
866S1
966D1

Plasma:
676T1
766T1

Og ifølge Experts hjemmeside så har LCD modellen 696 heller ikke DVB-C MPEG4. Se:

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ctid=32786
Hej Kjay

Hjemme siden er ikke opdateret, Ja det er for dårligt, Men den bliver rettet inden for et par dage. PDF på alle produkerne er ved at blive rettet lige nu. :o)
Der er Mpeg4 i alle de nye modeller

Her er et par af modellerne med Mpeg4

LE52A676A1WXXE
LE52A567P2WXXE
LE46A966D1WXXE
LE46A866S1WXXE
LE46A796R2WXXE
LE46A766R1WXXE
LE46A676A1WXXE
LE46A567P2WXXE
LE40A866S1WXXE
LE40A796R2WXXE
LE40A766R1WXXE
LE40A676A1WXXE
LE40A567P2WXXE
LE40A465C1WXXE
LE40A446T1WXXE
LE37A676A1WXXE
LE37A567P2WXXE
LE37A446T1WXXE
LE32A766R1WXXE
LE32A676A1WXXE
LE32A567P2WXXE

S:o)

Af xprezz
Jeg kan bekræfte at 796x har MPEG4 DVB-C tuner til trods for fejl på samsung.dk.
samsungdk skrev:Der er Mpeg4 i alle de nye modeller
Hvordan adskiller jeg en ny model fra en gammel model?

Det bliver jo heller ikke nemmere af, at også nogle af de "gamle" modeller har mpeg4?!

Kunne du lave en udtømmende liste over modeller, nye og gamle, med mpeg4?
Brugeravatar
Af MigSelv
Model 656 har ikke dvb-t/c mpeg4 tunere, det har model 676. Linket henviser til de 2 modeller, hvis det er 656'eren du har, er forklaringen mangel på mpeg4 tuner.
Af Enrique
MigSelv skrev:Model 656 har ikke dvb-t/c mpeg4 tunere, det har model 676. Linket henviser til de 2 modeller, hvis det er 656'eren du har, er forklaringen mangel på mpeg4 tuner.

sådan noget lort.. har sku givet 6-7000kr for det og han stod i butikken og sagde det kunne det ene og det andet.. købte det i slutningen i 07 ca.

han sagde så at man skulle have et kort i sit tv.
nogen der ved hvad det så gør??
og hvad koster sådan en box så 500kr eller ??? og hvor køber man den..
Af Mysen
Hvis du har kabel-tv fra yousee, stofa, waow eller andre fiber bredbåndudbydere, så er det dem, du køber en DVB-C boks fra. Der findes både med eller uden harddiskoptagelse.
Bruger du antenne, så er det en boks til denne, du skal bruge. Jeg smider gerne nogle links, men det kræver, at du specificerer lidt, hvad du mangler, og hvad du vil ofre.

Det er selvfølgelig ærgerligt at der ikke er mpeg4 tuner i dit tv, men 2007 var bare et meget forvirret år ifht, hvad fremtiden ville byde. Man er lidt mere fremtidssikret idag, men intet er dog sikkert...
Af Enrique
Mysen skrev:Hvis du har kabel-tv fra yousee, stofa, waow eller andre fiber bredbåndudbydere, så er det dem, du køber en DVB-C boks fra. Der findes både med eller uden harddiskoptagelse.
Bruger du antenne, så er det en boks til denne, du skal bruge. Jeg smider gerne nogle links, men det kræver, at du specificerer lidt, hvad du mangler, og hvad du vil ofre.

Det er selvfølgelig ærgerligt at der ikke er mpeg4 tuner i dit tv, men 2007 var bare et meget forvirret år ifht, hvad fremtiden ville byde. Man er lidt mere fremtidssikret idag, men intet er dog sikkert...

ja, det er der ikke noget at gøre ved.
vil gerne se hvad det koster med hdd og uden.
jeg har yousee kabel tv. også har jeg et kort i mit tv, som hedder viaccedss det sort og der står yousee på.

har comx fiber men det kan man dog kun få til internet. yousee stikket køre bare igemmen deres box..

hvis der er andet du skal vide må du lige sige til.
tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du surfer bare ind på yousee.dk og går amok. Der står priser på det hele.
Af Mysen
En boks uden harddisk koster 500. Den med harddisk koster 2700 kontant eller 89 om måneden, men giver dig så også en masse muligheder, såsom pause i tv-udsendelser og internet filmudlejning. Til gengæld er den sløv og har en forfærdelig IR modtager.

Du kan se, hvad de forskellige muligheder byder her:

http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Bokse_og_kort.aspx
Af Enrique
2700kr nej tak.. har en dvd optager så det er fint..

tror bare jeg tager den til 500kr

kan man få den i alle butikker som fona, exspert osv?

eller skal man købe den via yousee?

og..hvis jeg tager den til 500kr så er den ikke sløv? i det der IR? eller hva det hed :D