Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige sat mit Pana pz80E op og sluttet min dvd-afspiller til via component. Dvd-afspilleren er en Harman/kardon.

Problemet er imidlertid at jeg ikke får noget billede? når jeg slår over på component-indgangen får jeg godt nok lyden, men billeder er bare sort.

har bare anvendt et sæt composit kabler (gul/hvid/rød) til at overføre billedet og mistænker lidt det for at være årsagen. Men om det så er kablet der ikke har den rette impedans, så burde jeg vel få billede, bare dårlig kvalitet?
Af thomit
Din Harman Kardon må kanskje stilles inn sånn at den faktisk sender component signal ut - det må jeg gjøre på min Sony DVD-spiller. Gå inn i menyen på din DVD-spiller og se om du har noen valg der.
Men: Det at du får lyd, er mystisk, da component-signalet ikke har lyd... du skal koble din dvd-spiller til TV'et eller en forsterker med et lydkabel i tillegg.
Det at du bruker kompositt-kabel burde ikke spille noen rolle, men jeg anbefaler innkjøp av en kvalitets-komponentkabel for å sikre støyfritt bilde. Disse er typisk bedre skjermet enn et standard kompositt-kabel.
Senest rettet af thomit 16 okt 2008, 12:38, rettet i alt 2 gange.
Af Cschou
Okai, må lige checke indstillingerne på DVD'en så.. men kræver jo så lige at jeg kobler den op med scart eller composit for at kunne se menuen :p

Og det med lyden... lyden er koblet via et seperat sæt phono-kabler (L/R), så har intet med component at gøre, det er jeg klar over. Men mener bare at fjernsynet gengiver lyden ved at slå det over på "component", så det er altså ikke fordi jeg ikke har slået det rigtigt over...
Af mhca
Jeg har en Harman Kardon DVD22.
Under video setup kan du vælge Video output, hvor du kan skifte mellem Scart og Component.

Jeg kører med scart, da jeg har et fornuftigt scart-kabel, som jeg ikke vil skifte ud, og selvom jeg har valgt video output til component, så er der stadig billede på mit fjernsyn.
Om det så ikke er tilfældet at det også vil fungere omvendt med component ved jeg ikke. Men hvis det ikke er tilfældet, så er det nok den indstilling du skal ændre for at få billede på.

Mvh. Martin
Af Cschou
Glemte helt at vende tilbage hehe...

Men ganske rigtigt skulle DVD'en blot omstilles inde i menuen... så det hele spiller nu...:D