Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tue Holmgaard
Hey ...

Er der nogle herinde der har holdninger til SONY KDL-32V4500 ???

Jeg skal bruge et HD-ready 32" el. 37" TV (mpeg4 tuneren er et stort plus, men ikke kritisk nødvendig) ...

TV'et skal primært vise PS3 / DVD / BD + selvfølgelig kabel-tv (jeg har digitalt "spejl" i kablet).

Der skal uden tvivl ses en masse fodbold (Champions League) på TV'et - Hvad stiller det af krav til responstid og hertz ??? (kdl-32V4500 er vist ikke 100hz ???)

Budget: maks 6.000,-

På forhånd mange tak for gode råd + kommentarer :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
V-serien har ikke 100 Hz. Der skal du op i W4500, som er noget mere bekostelig.

Om du har brug for 100 Hz eller ej må være lidt af en smagssag. Det kan ikke undgås at systemet vil regne forkert af og til og selvom det kan rette op på nogle af de problemer der er med responstid, så introducerer det dog også artefakter af og til.

Hvilken type DVB får du ind via det digitale spejl?
Brugeravatar
Af Tue Holmgaard
Jeg ser digitalt tv via en ekstern DVB-C boks ...

I stuen har jeg et 42PX80E. Billedet her står super lækkert.

Havde egentligt også overvejet at køre til Rødekro og købe et 37PX80E til 5.900,- ... (det ender sku' sikkert sådan).

TV'et jeg er på udkig efter, er til min søns værelse ....

MEN, jeg ville gerne høre om der var kommentarer på:

SONY KDL-32V4500 vs. PANASONIC TH-37PX80E .....
Af Airfrede
Jeg har selv en 32V4500 i soveværelset.

TVéts billedkvalitet varierer meget alt efter signalet. Analogt ligner det virkeligt nok L..., men hvis du benytter DVB-C ser billedet ganske glimrende ud. Jeg benytter til tider min xbox 360 på TVét og det ser også helt fint ud.

Så min konklusion ganske fornuftigt TV sålænge det er digitalt input, navnlig til prisen.

PS. Jeg ser selv meget fodbold, og jeg havde problemer med ghosting/slør på dette TV, men fandt løsningen ved at slå MPEG noise reduktion fra.
Af weiss
32V4500 er et ekstremt dårlig TV. Farvedybden er dårlig og underlig og der er masser af lag ved spil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedkvalitetsmæssigt kan der næppe være nogen tvivl om at PX80 vinder over V4500.
Af csloth
Jeg har netop købt 32v4500 og jeg er rigtig godt tilfreds.

Mht billedkvalitet, så er der ret stor forskel på, om signalet er analogt eller digitalt, men det er vist ikke specielt for dette tv. Efter min mening er billedet kanon, når signalet er digitalt.

Eneste minus, synes jeg, er tekst tv funktionen som er for ringe. Ingen mulighed for at bladre i undersider og heller ingen ttv/billede-splitscreen. Det skal jeg lige lære at leve med.
Af koden
er 32w4000 et bedre alternativ og på hvilke pkt. ?