Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zap
Jeg har overvejet forskellige tv på det sidste. Sony KDL-37V4500 har pt. førertrøjen på, især efter jeg nu har set det i 32 " hos mine forældre.
Da mit behov for et nyt tv ikke er akut er mit spørgsmål om der kan være idé i at vente lidt (2-6 mdr.) og så regne med at prisen falder og at der dermed kan være to fordelagtige scenarier: 1) V4500 er faldet i pris, 2) det samme er de øvrige modeller, så jeg kan gå en model op (fx. W serien) til samme pris.
Hvad siger I - kan der være idé i at vente pga. forventet prisfald og hvad er erfaringen med hvor hurtigt priserne falder?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Priserne falder altid og der kommer altid noget nyt og spændende. Med dén mentalitet så kan du vente for evigt. Køb når du har behovet for en ny skærm og vælg så den du har råd til.
Af Zap
yakken skrev:Priserne falder altid og der kommer altid noget nyt og spændende. Med dén mentalitet så kan du vente for evigt. Køb når du har behovet for en ny skærm og vælg så den du har råd til.

Jeg tror næppe jeg kommer til at vente for evigt.....
...men det kunne jo være at nogen i dette forum kender mere til nye modeller på vej og andre på vej ud, øget produktion hos producenter, ny teknologi på vej, nye fabrikker med nye produktionsmuligheder - alt sammen noget som må forventes at påvirke priserne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo dét der er min pointe. Der kommer altid noget nyt. Det er 100% sikkert. Jeg mener ikke det er realistisk, at man sætter sit hovede fast på en given model og vente 6 mdr. for at få prisfaldet med - der vil komme noget nyt og mere spændende, som du så kan lave samme nummer med til den tid.

Selvom der laves nye fabrikker, så er omsadlingerne til fordel for de større paneler og ikke 32" og 37" størrelserne, som allerede kan laves effektivt. Du ser ikke seriøse prisfald på eksisterende modeller blot når der laves nye produktionsanlæg.

Ny teknologi kommer der også hele tiden, men indenfor LCD snakker vi om ret små skridt i form af frekvensfordoblinger af opdateringen, LED belysning eller tyndere skærme med eksterne bokse.

Der kan hentes lidt penge når lagrene skal tømmes hvis en model er udgået, men det er jo ikke anderledes end det altid har været. Så jo - du kan spare penge ved at vente, men det er ikke anderledes end det har været hidtil.
Af RomanFanatic
Skærmene har en rigtig god pris for tiden, så du kan lige så godt købe nu, hvis du mangler.

Hvem sagde at verdens økonomi problemer har været dårlige? :p