Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Jeg har fået mit PX80 fladskærm og ophænget får jeg imorgen.

Jeg har kigget bag på tv'et og jeg syntes det er svært at se hvilke huller bag på tv'et som beslaget skal spændes fast på???
Af Klaus-
thg skrev:Jeg har fået mit PX80 fladskærm og ophænget får jeg imorgen.

Jeg har kigget bag på tv'et og jeg syntes det er svært at se hvilke huller bag på tv'et som beslaget skal spændes fast på???
Det giver garanteret sig selv helt automatisk når du først ser ophænget :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Se i manualen.
Der er 4 plastik-dutter du skal fjerne. Bag dem gemmer sig et hul med gevind.
Af thg
Jeg har nu fået ophænget.

Jeg har fjernet de 4 plastdupper bag på tv'et og fundet den rigtige bolt som passer i. Med ophænget følger også 2 forskellige str. plasticspacere, men de er begge for store til at passe ind i hullet, men selve hullet er stadig større end bolten, så der kommer til at være lidt slør rundt om bolte på de ca. 2 cm. der er fra bagvæggen på tv'et og ind til der hvor gevindet starter. Er det ok eller er spacerne ment som et afstandstykke imellem tv og ophæng?
Brugeravatar
Af kthomsen
Ingen idé. Er der ikke en brugsmisvisning med?
Måske andre kan hjælpe hvis du skriver hvilket ophæng der er tale om.
Af Tapeworm
Hvilket ophæng har du købt?
Brugeravatar
Af kthomsen
harald nyborgs til 249.- ;)

Tror de spacers der følger med til dit er til hvor meget mellemrum du vil have mellem væggen og tv?
Af lutuc
jeg valgte at skære dem over de plastik nogle, de skal være der, du må ikke spænde de beslag direkte op af fjernsynet..
Af bomar
Hej Thg,

Jeg opsatte et PZ70EA for mine forældre for nogle måneder siden med et Vogel ophæng. Både min far og jeg brugte latterligt mange timer på at tolke brugsanvisningen. Brugsanvisningen var 1) uden ord, kun med billeder, 2) dækkende for 3 forskellige typer ophæng, 3) tilsyneladende mest beregnet for LCD-skærme, og i hvert fald ikke for et Panasonic plasma TV.

Efter jeg ved ikke hvor mange anstrengelser og et besøg hos Panasonic i Rødovre fandt jeg ud af at man rent faktisk kunne sætte fjernsynet op, hvis man brugte en anden type bolte og gjorde nogle ting forskelligt fra det der var tegnet i brugsanvisningen, men hold da op, hvor var det bøvlet.

Jeg håber du har mere held med dit HN ophæng.

Vh.
Af thg
Mit beslag er ikke fra Harald Nyborg men dette: http://www.batterinet.dk/product.asp?product=460

Hvor skal de spacere helt præcist sidde og hvorfor skulle man ikke måtte montere beslaget direkte op ad tv'et?

Beslaget er opgiver til en dybte på 2,5 cm. og hvis så pludselig de spacere kommer imellem er afstanden pludselig ca. 4,5 cm. og jeg kan ikke se at beslaget skulle blive stærkere af det, faktisk tværtimod...
Af martin_bn
bomar skrev:Hej Thg,

Jeg opsatte et PZ70EA for mine forældre for nogle måneder siden med et Vogel ophæng. Både min far og jeg brugte latterligt mange timer på at tolke brugsanvisningen. Brugsanvisningen var 1) uden ord, kun med billeder, 2) dækkende for 3 forskellige typer ophæng, 3) tilsyneladende mest beregnet for LCD-skærme, og i hvert fald ikke for et Panasonic plasma TV.

Efter jeg ved ikke hvor mange anstrengelser og et besøg hos Panasonic i Rødovre fandt jeg ud af at man rent faktisk kunne sætte fjernsynet op, hvis man brugte en anden type bolte og gjorde nogle ting forskelligt fra det der var tegnet i brugsanvisningen, men hold da op, hvor var det bøvlet.

Jeg håber du har mere held med dit HN ophæng.

Vh.
HEHE Vogel laver nok de bedste vægbeslag og også dem der er nemmest at montere, Det var vist heldig for dig du ikke har købt noget billigere. :)