Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Jeg har lige bestilt et Sony KDL-32V4710 hos El-Giganten, og blev i den forbindelse tilbudt deres 'Happy CARE' ekstra forsikring til 999,- for 5 år. Min umiddelbare reaktion var, at det er noget fis med de der ekstra forsikringer, men på den anden side - hvis man kommer til at vippe skærmen på gulvet efter 4 år, giver får man et nyt...

Hvad er jeres holdning til/ erfaring med ekstra forsikringer?

På forhånd tak

;) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tjek lige den der med "får et nyt" en ekstra gang. Oftest så er der en væsentlig nedskrivning af varens værdi over den årrække som garantien løber. Dvs. du kan godt risikere at du får et nyt til en given procentdel af den oprindelige vares nypris.
Af Morten_P
Det står specifikt, at såfremt produktet ikke kan repareres, ombyttes der til et nyt tilsvarende produkt uden nedskrivning.

8) Morten
Af Sommer
Det afhænger sq lidt af hvordan man er. Mit fjernsyn har jeg ikke valgt det, men på mit kamera (EOS 450D) har jeg valgt det (hos Merlin).

Og det fordi de gange jeg selv har sendt ting ind hos Merlin for andre, har jeg gang på gang været overrasket over fx hvor hurtigt et batteri er kommet retur eller lign.

Nu arbejder jeg der ikke mere, så det er ikke en "DU ARBEJDER DER!", men i hvert fald i den afdeling hvor jeg arbejdede gik det super tjept.
Af datashoppen
Morten_P skrev:Det står specifikt, at såfremt produktet ikke kan repareres, ombyttes der til et nyt tilsvarende produkt uden nedskrivning.

8) Morten
PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.
Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.
Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.
Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.
Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.
Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.
Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....
Af xprezz
Sommer skrev:Det afhænger sq lidt af hvordan man er. Mit fjernsyn har jeg ikke valgt det, men på mit kamera (EOS 450D) har jeg valgt det (hos Merlin).

Og det fordi de gange jeg selv har sendt ting ind hos Merlin for andre, har jeg gang på gang været overrasket over fx hvor hurtigt et batteri er kommet retur eller lign.

Nu arbejder jeg der ikke mere, så det er ikke en "DU ARBEJDER DER!", men i hvert fald i den afdeling hvor jeg arbejdede gik det super tjept.
Lidt trist at have en forsikring hos merlin når nu de ikke findes mere O_O
Af NazmDK
Ja Exprezz... Men da det er Assurant Solutions der varetager Merlins forsikringer er der intet at frygte!

De er et firma helt for sig selv og er World Wide..

"Datashoppen"

Det er står at du får et teknisk svarende produkt..
Nu skal jeg ikke forsvare nogen, men i sidste ende er det dig selv der skal læse hvilken forsikring du tager! Du får betingelserne.. Du kunne have læst dem, og derefter annulere den! Det har du nemlig ret til.
Af uncle sam
PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.
Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.
Kan jeg ikke helt forstå......

Har arbejdet på lageret i Elgiganten, og har i det halve år nok haft 50 forsikrings sager til behandling og alle fik det fulde beløb igen. Lyder lidt mystisk....Men jeg tager dit ord for det