Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung LE40A766 100HZ Full HD med DVB-T/C MPEG4

Jeg har i dag besøgt min lokale Fona butik.

Jeg har de sidste 3 uger været i dialog med en behagelig ekspedient, hvor jeg egentlig havde aftalt at købe model LE40A676, levering medio oktober 2008.

Ved mit besøg d.d. oplyste ekspedienten, at Fona har fravalgt markedsføring af model LE40A676 (tidligere model alene med MPEG2 havde betegnelsen LE40A656) . I stedet ”solgte” ekspedienten mig så ovennævnte model fra 7-serien. Levering om 2 dage.

Jeg bor i en etageejendom, hvor signalforsyningen leveres af You-See A/S. Et afgørende parameter har derfor været, at mit ny TV skal være forsynet med tuner med DVB-C tuner med komprimering i MPEG4. Jeg er blevet oplyst om, at dynamisk kontrastforhold for TV er 1:70.000.

På Samsung web site har jeg ikke været i stand til at finde specifikationer på mit ny TV.

Er der nogen der kan hjælpe???

På forhånd TAK!!

Hilsen

mofopupa
Hej eriks14,

Mange tak for din henvisning til Samsung UK web site.

Jeg har faktisk allerede besøgt denne side. Siden indeholder blandt andet beskrivelse af model LE40A756. Betegnjhelsen er imidlertid ikke identisk med model LE40A766!!

Jeg er ikke klar over, hvor der konkret udgør forskelle for de anførte modelbetegnelser.

Jeg har også besøgt Samsung svenske web site, men her er der ej heller hjælp at hente!

Men tak for svaret!

Hilsen

mofopupa
Af JKay
766 er med DVB-C og MPEG4 (dvs dansk tuner). 756 er uk model. Ellers er de ens.
Senest rettet af JKay 14 okt 2008, 08:51, rettet i alt 1 gang.
mofopupa skrev:Samsung LE40A766 100HZ Full HD med DVB-T/C MPEG4

Ved mit besøg d.d. oplyste ekspedienten, at Fona har fravalgt markedsføring af model LE40A676 (tidligere model alene med MPEG2 havde betegnelsen LE40A656) . I stedet ”solgte” ekspedienten mig så ovennævnte model fra 7-serien. Levering om 2 dage.

Jeg bor i en etageejendom, hvor signalforsyningen leveres af You-See A/S. Et afgørende parameter har derfor været, at mit ny TV skal være forsynet med tuner med DVB-C tuner med komprimering i MPEG4. Jeg er blevet oplyst om, at dynamisk kontrastforhold for TV er 1:70.000.

På Samsung web site har jeg ikke været i stand til at finde specifikationer på mit ny TV.

Er der nogen der kan hjælpe???
Så vidt jeg er orienteret, så er det slet ikke så svært:
1) A766 modellen er en skandinavisk udgave af A756, forskellen er blot at vi har fået MPEG-4 indbygget.
2) Du kan betragte A766 modellen som en A676 med indbyggede netfunktioner (WiseLinkPro=videoafspilning fra fx. USB, InfoLive = RSS feeds på TV).
3) Du kan også vælge at se A766 modellen som en 796 model men med standard baggrundsbelysning i stedet for LED.

Med andre ord - afhængig af dine konkrete behov og prisen du betaler for TV'et, kan A676 (billigere) eller A796 (LED - bedre sort og kontrast) efter omstændighederne være bedre valg for dig. Det er også muligt at du har ramt lige præcis det perfekte mix af features og performance du har behov for.
Af mofopupa
Hej Fredtoft!

Jeg takker for dit svar!

Hilsen
mofopupa