Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
Jeg tog på Hifi-messen i Odense i dag for at kigge på LCD tv med LED backlight. Jeg står og skal købe nyt TV da mit gamle CRT er ved at dø.
Her er min mening om de nye tv:

Philips 42PFL9803H: pris 28000,- dkr
Et rigtig flot billede. Sort var sort. Men de kørte kun deres egen philips film i HD. Og det gjorde altså at sort på alle de andre af deres modeller også var meget sort! Og filmen virkede meget digital! (læs: ikke naturlig). Kan købes i næste uge.

Sony 46X4500: pris 38000,- dkr
Så Ironman i HD. Superflot naturligt billede. Sort var ikke helt så sort som hos philips. Og den fik et lidt blåligt skær når man kiggede på det fra siden (i forhold til philips), men tæt på plasma kvalitet. Kommer om 1 måned.

Samsung 46A966 og 46A796: pris 19999,- dkr for 966 inkl. Bluyray afspiller. Prisen på 796 kan jeg ikke huske men noget lavere end 966.
Selvom der stod 966 og 796 på skiltene, så var det altså 956 og 786 de havde stående. Billeder var desværre ikke indstillede korrekt, så 786 havde et meget flottere billede end 956. Sort var sort, hvilket den ikke var på 966. Sort blev ret blålig og farverne blege set fra siden på begge tv. De viste blueray film og billedet så ikke helt så flot ud som hos Sony men stadig bedre end alm. LCD. Det skal siges at de stod tæt ved gulvet, hvorfor man kiggede oppefra og ned, hvilket heller ikke giver det bedste billede på en LCD! Kan købes om 14 dage.

Resultat:
Når man tager prisen i betragtning. Hvilket de fleste gør, så er Samsung nok det mærke hvor man får mest for pengene. Desværre kan jeg stadig ikke li' LCD billedet så det bliver nok et plasma jeg køber. Jeg tror jeg køber et PS50A766. Jeg så det på messen. Kanon flot billede (måske stadig ikke helt så godt som Panasonic eller Pioneer men..), men DVB-C/T MPEG4 og DNLA der kan vise film. Pris 18999,- dkr på messen. Kan købes om ca 1 måned.
Af Holm86
Fed tråd du lavede der :)

står nemlig selv og skal have et TV vil gerne have et med LED backlight ...

da jeg læste om X4500 for lang tid siden var jeg sikker på det var mit TV meen syntes prisen afskrækker og kan slet ikke se hvor den skal koste så meget bare pga den har LED backlight i forhold til både samsungs og philips priser ...
Af JKay
Ja lad os håbe priserne falder hurtigt. Jeg kunne presse prisen på 46X4500 ned på 35000,- dkr. Men der er jo stadig et stykke vej ned til 19999,- dkr som Samsungs 966 LED kostede på messen.
Man kan forøvrigt læse om Samsungs nyeste plasma her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm
og en test af den engelske version 756 her:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 289,00.htm
Senest rettet af JKay 13 okt 2008, 21:21, rettet i alt 2 gange.
Af JKay
Det er rart at se at de hos CNET er kommet frem til den samme konklusion som mig :)
Af Holm86
gad vide hvad X4500 kan fås til som parallel importeret ...
Brugeravatar
Af Tech2007
Tak for oplysningerne. :)