Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virgilen
Jeg ved at mange har fået ombyttet/fået pengene tilbage pga dette inkl. mig selv. Efter 1 ombytning lykkedes det dog at få et uden. Der er desuden en hel tråd omkring dette. Kanon billede iøvrigt
Af anandersen
Virgilen skrev:Jeg ved at mange har fået ombyttet/fået pengene tilbage pga dette inkl. mig selv. Efter 1 ombytning lykkedes det dog at få et uden. Der er desuden en hel tråd omkring dette. Kanon billede iøvrigt
Er det tydligt at se dette Backlight Bleeding, også når man ikke selv har den store forstand på det?

Jeg får snart mit 40w4500 og vil jo gerne vide om det spiller max.
Hvordan ses det om det er ok?
Af Virgilen
anandersen skrev:
Virgilen skrev:Jeg ved at mange har fået ombyttet/fået pengene tilbage pga dette inkl. mig selv. Efter 1 ombytning lykkedes det dog at få et uden. Der er desuden en hel tråd omkring dette. Kanon billede iøvrigt
Er det tydligt at se dette Backlight Bleeding, også når man ikke selv har den store forstand på det?

Jeg får snart mit 40w4500 og vil jo gerne vide om det spiller max.
Hvordan ses det om det er ok?
Ved mærkets frembrud sæt da en dvd på med mørke scener. Hvis der er backlight bleeding vil du kunne se at skærmen lyser mere typisk i de fire hjørner. Du kan ikke undgå at se det hvis det er der
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ellers kan du tilslutte din PC og benytte vores testprogram, som findes i menuen på forsiden. Der er et skærmbilleder med helt sort baggrund, som vi benytter til at teste med.
Af Kratz
Mine forældre har netop købt nævnte TV og jeg må give alle anmeldere ret, det står simpelthen super flot! (Ikke at jeg vil bytte mit 42P800 dog ;) ).
Jeg er ret overbevist om de har fået en model med backlight bleeding, da man netop ser lysere områder i hjørnerne når fjernsynet tænder.
Jeg vil dog ikke gøre dette til noget kæmpe problem! Når først musikken spiller kunne jeg ikke se det. Vi sad og så en film i en mørk stue. Det lykkedes ikke mig at spotte noget problematisk i denne forbindelse. Men det kan selvfølgelig være der finder flere niveauer af backlight bleeding?
Af oz1lly
blacklight bleeding på 46w4500

Læste på en side fra england, at man kunne gå i picture mode og slå
Vivid fra, så skulle problemet være løst.

Om det virker ?

mvh.
Gert
Af anandersen
oz1lly skrev:blacklight bleeding på 46w4500

Læste på en side fra england, at man kunne gå i picture mode og slå
Vivid fra, så skulle problemet være løst.

Om det virker ?

mvh.
Gert
Nogle som har testet dette?
Af Virgilen
Der er flere foskellige ting du kan gøre for at afhjælpe problemet. Slå vivid fra, sæt baggrundsbelysningen til min. sæt strømspar til, og ja du tror det er løgn, men flere har haft held med at massere problemet væk, altså massere skærmen med en blød klud. Desuden har mange sagt at problemet bliver mindre hvis du lader skærmen køre nattet over.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da den inhomogene baggrundsbelysning netop er en konsekvens af at panelet er samlet for hårdt i hjørnerne, så giver det god mening at man kan udøve fysisk "vold" på skærmen for at afhælpe problemet, men det er ikke noget vi umiddelbart vil opfordre folk til at eksperimentere med.

Jeg har set eksempler på folk der simpelthen har skildt skærmen helt ad og sat afstandsstykker ind mellem panel og lyskilde (dog ikke på W4500), men det er en noget kompliceret affære og al garanti er naturligvis gået fløjten det øjeblik du rør skruetrækkeren...
Af Sommer
Det er det dårlige ved at læse med her: Min har en lille smule bleeding i venstre top hjørne (40W4000). Dog ikke meget, men jeg kunne se det en del i de første 10 minutter af The Matrix (1'eren)...

Jeg vil prøve at massere det lidt væk senere med en blød klud. Kunne jo være interessant om det virkede.

Og alternativt får det lov til at køre film på repeat natten over!
Af Virgilen
Nogle der har nogle ordentlige lydindstillinger for denne skærm. Standard indstillingerne stinker for vildt!

Er kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan arrangere de digitale kanaler som på "alm" tv, uden at skulle gå ind i hjerte menuen hver gang. Det er sgu da for sort!
Af Sommer
Sommer skrev:Det er det dårlige ved at læse med her: Min har en lille smule bleeding i venstre top hjørne (40W4000). Dog ikke meget, men jeg kunne se det en del i de første 10 minutter af The Matrix (1'eren)...

Jeg vil prøve at massere det lidt væk senere med en blød klud. Kunne jo være interessant om det virkede.

Og alternativt får det lov til at køre film på repeat natten over!
Jeg har nu set fem film siden sidst, og alt bleeding fra venstre hjørne er faktisk væk! Kan det virkelig passe at en LCD skærm skal køres til? Anyway, nu er det sq sort (bemærk at det stadig er W4000 jeg snakker om)..
Af Sommer
Virgilen skrev:Nogle der har nogle ordentlige lydindstillinger for denne skærm. Standard indstillingerne stinker for vildt!

Er kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan arrangere de digitale kanaler som på "alm" tv, uden at skulle gå ind i hjerte menuen hver gang. Det er sgu da for sort!
Det kan du godt. Ind i crossbar (menu) ud til venstre i "Setup/Indstillinger" ned i Digital indstillinger og derinde ligger altså en program sortering :)
Af Virgilen
Sommer skrev:
Virgilen skrev:Nogle der har nogle ordentlige lydindstillinger for denne skærm. Standard indstillingerne stinker for vildt!

Det kan du godt. Ind i crossbar (menu) ud til venstre i "Setup/Indstillinger" ned i Digital indstillinger og derinde ligger altså en program sortering :)
Tak det prøver jeg i aften... Hvis dette lykkedes er mine eneste negative ting omkring dette tv at der ikke er text and picture og at lyden stinker så meget
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8