Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
TH42PX81 ny model
Jeg kan læse at den har MPEG4. Er det stadig kun dvb-t eller har den danske model også DVB-C tuner?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der bliver også snakket lidt om LZD81 modeller, altså LCD-TV i 32 og 37 tommer. Men disse nye modelserier med mpeg4 er endnu ikke bekræftet for det danske marked. Jeg spurgte hos Panasonic så sent som i går, men kunne forstå, at det endnu ikke er konkret.

Umiddelbart er det dog kun DVB-T der vil sidde i de nye modeller.
Af JKay
De skriver på danske websider (netbutikker) at PX81 erstatter px80.

Ifølge franske websider kommer der også en PZ81FV og en PZ86FV med MPEG4. Mon ikke de også kommer til Danmark.

Der står ikke noget om en ny PZ800. Men den har vist også allerede MPEG4 eller husker jeg forkert?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den har været oppe og vende før og PX81 er ikke til det danske marked, men derimod til det norske og franske. Så vidt vides så kommer den IKKE til det danske marked og PX81's tunere vil IKKE virke herhjemme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKay skrev: Der står ikke noget om en ny PZ800. Men den har vist også allerede MPEG4 eller husker jeg forkert?
Det har den ikke. :) Ingen nuværende modeller fra Panasonic har mpeg4.
Af thomit
yakken skrev:Den har været oppe og vende før og PX81 er ikke til det danske marked, men derimod til det norske og franske. Så vidt vides så kommer den IKKE til det danske marked og PX81's tunere vil IKKE virke herhjemme.
Det kan meget godt være at det kommer modeller som er spesiellt tilpasset Norge, da vi her allerede har innført riksdekkende digitalt bakkenett (digitalt signal over antenne), dvs. vi trenger dvb-t tunere med mpeg4 dekoding.
Af r.kristensen
Hvorfor linke til franske hjemmesider, ifl. den danske panasonic hjemmeside har PZ800 ikke mpeg4.
Af JKay
Jeg kiggede selvfølgelig først på den danske side. Men den er ikke sat op som den franske. Dvs det er ikke en liste hvor der ud for DVB-T MPEG4 står ja eller nej. MPEG4 er ikke nævnt på de danske sider. Men der står at den kan afspille AVCHD!! Som er MPEG4 AVC/H.264 m. AC-3 lyd.
Eller tager jeg fejl? Hvor står der at den IKKE har MPEG4?
Af JKay
Nu har kigget lidt på manualerne for PZ85 og PZ800.
I PZ85 står der DVB-T (MPEG2) hvor der i PZ800 manualen ikke står noget om MPEG2. Derimod står der en del om DVB HD, som ikke er nævnt i PZ85 manualen. Jeg ved godt at man kan ha' HD i mpeg2 men alligevel... Jeg begynder at tro på at PZ800 understøtter MPEG4... også når vi taler DVB-T.
Af JKay
Ja. Alt står på dansk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan måske være fejl i oversættelsen. Det kan naturligvis også være, at det rent faktisk er tilfældet, men det skulle bare være underligt, at Panasonic i Norden så ikke har nævnt noget om det.
Det kræver vist et svar fra Panasonic selv. Jeg prøver at sende en mail afsted.