Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbrask
Hej alle,

Jeg har kigget på et Sony KDL 46D3660 til 9000. Er dette TV et godt køb?

Jeg leder efter noget i den størrelse, og til en pris på max 10.000.
I er meget velkomne til at komme med andre ideer, hvis ikke dette TV er et fornuftigt køb. :)
Af gke
Tv'et er såmænd udmærket, men vær opmærksom på at det ikke er Sonys nyeste serie. Jeg har selv en D3000 som jeg er ovenud tilfreds med, men jeg synes du skal tage et kig på V eller W serien fra Sony. Ellers synes Philips med deres nyeste serie også at imponere!

Er det et krav at det skal være 46''? Personligt synes jeg det er overkill og frås i en almindelig stue, men det kan jo være det ikke er tilfældet :o) I min verden er (max.) 42'' meget mere stilfuldt.. men det er jo altid smag og behag.

Med de nye serier fra Sony og Philips, får du mere for pengene hvis du køber mindre skærm, med nyere engine. synes jeg :o)

Eksempel: http://www.lcd.dk/Default.aspx?ID=80&Pr ... VariantID=

list dine kriterier op, så får du bedre hjælp.
Af TYBO
gke: Noooooo en skærm kan aldrig blive for stor...især ikke til en stue.
Husk at de digitale signaler er lige rundt om hjørnet :)
Af TYBO
Det skal lige siges at jeg har set den i Fona ved siden af en W4500. Begge i 46".
Selve farverne og billedet er ikke merprisen værd på W4500 men billedet hakker en del mere på 46D3660 pga W4500 har 100Hz....konen var med og hun sagde at hun fik ondt i øjene af at se på 46D3660 pga den hakker så meget.

46W4500 koster ca. 13000.
Af gke
Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig helt har set den fulde effekt af Sony's 100hz teknologi.

Som nævnt har jeg selv en D3000 serie med 100hz, og kan (med den almene forbrugers hat på) dårligt se forskellen... samme gælder w4500.

På begge serier synes jeg tværtimod at sonys motionflow teknologi synes at frembringe pseudoflow i billederne - dvs. hvor alt bliver så flydende at det er unaturligt. Film mister dermed deres filmeffekt og bliver Handy-cam agtige opagelser.. Det kan man justere sig fra i film mode indstillingerne, men stadig for bøvlet synes jeg..

Philips synes jeg klarer flydende billeder til UG. Det er flydende men realistisk.

Lige på det punkt tror jeg desværre de har førertrøjen på... eller desværre og desværre... det er kun fordi jeg selv har Sony :)
Af mbrask
Tusind tak for jeres svar!

Det skal ikke nødvendigvis være 46", men jeg synes det er en rigtig god størrelse da det er en forholdsvis stor stue, og tv'et vil somme tider komme til at stå i en lidt skæv betragningsvinkel.
Men hovedsageligt har jeg ikke så meget styr på fladskærme, og jeg er vel en rimelig almen bruger. Kommer til at skulle bruge det med digital signal og på PS3.
Da jeg var nede i Fona igår, var det det sidste tv de havde, og kunne derfor sælge det til 9000, hvilket jeg syntes lød billigt. Og så vidt jeg kan fornæmme på jer, er det også et helt ok køb, dog ville man få bedre teknologi hvis man ville vælge den nye model, og lægge lidt mere i...!?
Jeg fik at vide at der både var mpeg2 og mpeg4, men det synes jeg ikke rigtig at kunne se i nogen produktispecifikationer!?

Endnu engang, tusind tak for jeres svar!
Af mbrask
....Men forresten, hvad er jeres holdning til størrelsen, hvis der er ca 4 meter til tv'et, og man til tider vil skulle side lidt skævt på det?!?
Af THXTEX
D-modellerne har IKKE MPEG4.

Selv har jeg et 46W4000 og en afstand på 4m. Det kunne sagtens have været større.:-) Det er ligesom at når TV'et kommer op på væggen synes det mindre.
Af mbrask
Ja jeg synes næsten ikke det kan være stort nok. Det er mere min kæreste..... Men det LG tv er jo ikke full hd?!? Men det ser nu meget lækkert ud...
Men er der nogle, for den almene tv seers synespunkt, irritationer ved D3660? Er fandme i tvivl i den her tv jungle, og har fået sat det "skide" sony tv til side til i aften O-O
Af bossanova
[quote]og tv'et vil somme tider komme til at stå i en lidt skæv betragningsvinkel[/quote].

I så fald vil jeg anbefale, at du overvejer en plasmaskærm (og dette er ikke for at starte en LCD/plasma-diskussion). Jeg så fornyligt en w4000 ved siden af PX80 og PZ85 hos Tape Connection, og selvom der ikke var den store forskel, når man stod lige ud for Sony'en, var det helt klart, at man ved blot en lidt skæv betragtningsvinkel fik dårlige farver på LCD-skærmen, mens dette ikke skete ved plasma-skærmen (hudfarver blev blege på LCD-skærmen ved en skæv vinkel). Så kommer du jævnligt til at se fra en skæv vinkel, kan en plasma-skærm være værd at overveje.
Af mbrask
Hej alle,

Tusind tak for jeres råd!

Jeg har været nede og hente Sony 46D3660, og det er nu ganske udemærket. Jeg har smidt en "King of Queens" DVD på, og det er nu ikke det vildeste. Men jeg synes det er et meget pænt tv, og til 9000 (incl) et vægophæng, er jeg glad for handlen. Synes dog klart det bør have HD tv signal. Lyden er dog lidt rungende, men det skyldes måske at det pt står på gulvet...