Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ziggy Starman
Hey folkens, jeg lægger an til at investere i en ny fladskærm snart, og dertil kunne jeg godt tænke mig at skifte over til digitalt TV. Mit mål er kanaler i så god kvalitet om muligt - jeg vil væk fra flimret, analogt møg! :P

I må meget gerne dele jeres erfaringer, hvis I er kunder hos nogle af de mange udbydere. :) Får I parabol eller kabel-tv? Er signalkvaliteten så god som lovet? Forsvinder kanaler fra tid til anden?

PS: Er der stadig problemer med udbydernes TV-bokse? Jeg kan huske skrækhistorier fra da Zaptor-boksen lige var kommet ud - så et forbrugermagasin i fjernsynet om en kunde, der havde oplevet, at kanalen var frosset
32 gange i løbet af én film! :S

PPS: Er der nogen er jer, der har Canal Digitals HD-pakke,for den ser meget tiltalende ud. :) Kan det passe, at den kan købes separat, eller skal man have den eller den anden pakke forogså at kunne få HD-pakken?
Af gke
Jeg har kabel-tv fra Yousee og synes det funger rimeligt. De leverer hvad de lover, men heller ikke mere.

F.eks står DR1 og DR2 super skarpt, mens TV2 ofte er lidt pixelleret. ikke irriterende meget - og det er stadig meget bedre end analogt - men nok til at man lægger mærke til det (hvis man vel at mærke går op i detaljen). Jeg er sikker på at den almene bruger vil være tilfreds med Yousees levering..
Brugeravatar
Af kthomsen
Har HD-boksen fra yousee og er meget glad.
Jeg havde problemer med TV2 også, men fik så at vide af deres support at boksen ikke må stå ovenpå eller lige ved siden af f.eks. en DVD-optager eller lign. da det forstyrrer signalet. Da jeg flyttede det virkede det fint.

Men alt i alt er jeg meget tilfreds.
Af dd
Min HD-boks står lige oven på en dvd-afspiller. Men jeg tror ikke, at det går ud over billedet O-O

Hvis jeg flytter DVD-afspilleren, er det så godt nok at sætte den på en hylde nedenunder. Dvs. at der så stadigvæk kun er en lille smule afstand, men trods alt en glasplade imellem ???
Brugeravatar
Af kthomsen
Ved det ikk dd. Men jeg ved det hjalp at flytte min.
Jeg gik fra næsten altid at have en meddelelse på skærmen om at tjekke antennekabel til at tv2 står fint. Desuden sørgede jeg for at kablerne fra de to ikke ligger op ad hinanden. Men mon ikke det er ligemeget hvis man har godt afskærmede kabler?
Af dd
Nu er min dvd-afspiller jo også slukket det meste af tiden, og så betyder det vel ikke noget at boksen står direkte ovenpå ??
Af gke
Medmindre din DVD er frakoblet lysnettet, så er det ikke ligemeget. Selv i standby vil der være spænding i spolerne og transformaorne i dvd'en, og der vil derfor altid være RF støj.
En glasplade gør ingen forskel. Enten skal du sørge for afstand nok, eller sørge for at adskille dit udstyr galvanisk. Det sidste er formentlig en dyrere løsning.
Af Zap
Ziggy Starman skrev:Hey folkens, jeg lægger an til at investere i en ny fladskærm snart, og dertil kunne jeg godt tænke mig at skifte over til digitalt TV. Mit mål er kanaler i så god kvalitet om muligt - jeg vil væk fra flimret, analogt møg! :P

I må meget gerne dele jeres erfaringer, hvis I er kunder hos nogle af de mange udbydere. :) Får I parabol eller kabel-tv? Er signalkvaliteten så god som lovet? Forsvinder kanaler fra tid til anden?

PS: Er der stadig problemer med udbydernes TV-bokse? Jeg kan huske skrækhistorier fra da Zaptor-boksen lige var kommet ud - så et forbrugermagasin i fjernsynet om en kunde, der havde oplevet, at kanalen var frosset
32 gange i løbet af én film! :S

PPS: Er der nogen er jer, der har Canal Digitals HD-pakke,for den ser meget tiltalende ud. :) Kan det passe, at den kan købes separat, eller skal man have den eller den anden pakke forogså at kunne få HD-pakken?

Vent evt. til næste år hvor Boxer vil begynde at distribuere 29 kanaler i digtital form over det jordbaserede net. Det skulle efter sigende både blive billigere og mere fleksibelt i form af fx antallet af tv-pakker.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
PPS: Er der nogen er jer, der har Canal Digitals HD-pakke,for den ser meget tiltalende ud. Kan det passe, at den kan købes separat, eller skal man have den eller den anden pakke forogså at kunne få HD-pakken?

Jeg har CD's HD-boks. Den fungerer fint - den frøs et par gange lige da jeg fik den, men har ikke gjort det i det sidste halve år.
Jeg tror ikke man kan have den alene, men skal have en anden pakke samtidig.
Min boks er uden harddisk.
Billedet på HD-kanalerne er naturligvis fantastiskt - men jeg må desværre indrømme det er sjældent jeg ser på dem - faktisk kun når jeg lige skal "prale" af billedet på fladskærmen O_O
Så jeg overvejer at drosle abonnementet lidt ned. :((