Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa folkens,

Ja, SÅ fik jeg endelig et fjernsyn. Nogen kan måske huske min debat tidligere hvor jeg stod mellem valget på E4020 samt W4000 - jeg har nu haft begge skærme hjemme, og E4020 viste sig at gøre mit rum FOR hvidt + at hvis der var en lille smule sort kant fremstod det meget mere end hvad godt var. Så tilbage med det og spare 3000 kroner.

Bestilte det i øvrigt hos MobilUdsalg.dk og leveringen var super, masser af gode e-mails osv. Indtil videre 10/10 stjerner herfra.

Jeg har så sat det til min multimedia computer (med bluray drev, og HDMI udgang der kan håndtere 1080p) og billedet står jo bare fantastisk lækkert!

Der er dog et problem - og det får mig til at tænke på at det nok er et forkert underforum jeg har lagt det i - som der irriterer mig. For lyden... *suk*

Min computer her kan snildt køre lyden via HDMI udgangen, MEN den vælger altid at køre programmets lyd via "standardudgangen" - og den kan jeg jo selvfølgelig kun sætte en af. Det er selvfølgelig smart nok generelt, men jeg vil gerne have sat det til så:

HDMI kører ALTID:
- iTunes
- Windows Media Center
- Windows Media Player

Alt andet der startes køre på standard audio-out på computeren.

Det er nemlig så dejligt at jeg har trukket et 10 meter HDMI kabel fra soveværelset ind i stuen, og computeren er en quadcore der snildt kan spille fx Call of Duty 4/WoW og spille 1080p samtidig.

Er der en løsning på mit lille lydproblem? Synes bare det er lidt irriterende, skønt det da er noget jeg godt kan leve med.

Denne gang siger jeg tak allerede inden jeg får svaret, for I har rådgivet mig så godt allerede at det fortjenes.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder helt bestemt som et issue med lydkortet i Pc'en. Hvad er det for et lydkort?

Jeg har selv et lydkort fra Prodigy, der som standard også gerne vil benytte de analoge lydudgange, med mindre man går ind og tvinger det til at sende gennem den optiske eller koaksiale udgang.

Husk i øvrigt for alt i verden at tilslutte din PC mod jord på strømstikket. Jeg har for nyligt brændt min forstærker af pga. lidt bøvl med strømmen og en tilsluttet PC uden jord.
Af Sommer
Hejsa Rasmus,

Jeg kan snildt få lyden ud (bare jeg går ind og vælger udgangen til HDMI-lyd manuelt). Måske jeg fik forklaret det forkert??

Men i hvert fald, jeg kan godt få lyd på, det er bare irriterende at den ikke kan vælge automatisk at det her program ALTID smider lyden igennem HDMI og alle andre gennem analog.

Jeg kan sagtens få lyden ud forskellige steder, savner bare noget automatik her!