Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken en er bedst?

Af _Gonzo_
Hejsa folkens

Jeg er på udkig efter en fladskærm og har afgrænset kandidaterne til:
Acer AL2051Ws
LG L203WT-BF
Viewsonic VX2025wm

Disse er udvalgt på baggrund af pris (under 4000 kr.),
størrelse (skal være 20" widescreen minimum) og så design (holdt i sort og sølv/grå).
Her er en sammenligning af dem på EDBpriser

Umiddelbart virker specs. for LG'en ret imponerende til prisen,
men igen har jeg ikke kunnet finde nogen fyldestgørende anmeldelse af den (har jeg så heller med de 2 andre).

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om de enkelte skærme og hjælpe mig i valget?

Jeg skal som emnet antyder hovedsageligt bruge den til noget PhotoShop,
almindelig surf/kontor brug, film og så engang imellem spil.
Den vil blive tilsluttet via DVI på mit gamle Radeon 9700 Pro grafikkort.
(Kan det egentlig køre 1680x1050 uden problemer?).
Hvis jeg får en skærm med pixelfejl hvordan er det så med garanti på de forskellige mærker?
Hvilken computerforretning vil I foreslå hvis jeg skal se modellerne IRL?

Mvh Bjarne
Brugeravatar
Af klh
Jeg vil umiddelbart tro at LG'en endten er baseret på et TN panel som så vidt jeg husker kun viser 6 bit farver og så bruger FRC til resten.
Ved faktisk ikke hvilke paneler der er i de to andre skærme du nævner, og kan ikke søge på dem har på søgefunktionen lige pt.
Men måske er den her philips interresant? Phillips 200W6CS
Der er også en tråd i forummet om den her.

Den koster pt. hos IT Online kr. 3.557
Den er baseret på LG.Philips nye S-IPS panel.
Af _Gonzo_
Jeg havde faktisk overvejet den Philips skærm efter jeg så en test af den i Alt Om Data i sidste måned. Jeg gik bare væk fra den igen, fordi den ikke helt opfyldte mine ønsker om design. - Jeg har dog set den IRL i ComputerCity nu og synes fint om den. Problemet var også at jeg kun fandt priser på den 'gamle' model /05 når jeg søgte inde på EDBpriser. Men så lige pludselig kom der en masse andre meninger frem om at den her model /00 bare skulle være rigtig god og så gik jeg jo igang med at undersøge og fandt bl.a. ud af det kunne ses i ComputerCity og at Metro kørte et tilbud på netop denne skærm fra i torsdag af på 3500,- og der slog jeg til. Den står dog uåbnet endnu, da jeg endnu ikke er helt sikker på at det er den helt rette skærm og jeg vil derfor ikke 'voide' min returret ved at åbne kassen. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke bare skulle holde mig til den, når nu så mange siger at det er en fed skærm... :o
Af MaD
Jeg kan desværre ikke huske hvor, men jeg har også set at den LG er baseret på et TN panel. Det samme er den Acer, hvilket man også kan se ved at søge på modelnummeret her på siden.

Jeg har lige anskaffet mig den Philips model i snakker om, og fik i nat skrevet et lille review her til siden. Den kan du jo starte med at læse, og se om du kommer tættere på en beslutning om at beholde skærmen eller returnere den. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=774
Mit bud er at den sagtens kan opfylde dine behov!
Brugeravatar
Af ravnk
Hej
Faldt lige over lidt widescreenguf hos
bit-tech. Det er jo næsten ikke til at få indkøbt sin nye skærm. Lige som man har besluttet sig for en model, er der nye spændende modeller at læse om. Viewsonic får da ihvertifald pæne ord med på vejen.

Jeg ved ikke om dette er lidt off-topic, men var det ikke en ide med en link database her på flatpanels, hvor der var links til reviews på udvalgte skærme. Det kunne da spare en del surfen rundt.
Brugeravatar
Af hightower
Udmærket sammenligning - men så heller ikke mere. Som den eneste site jeg har set skriver de BenQ er højde justerbar! se fx anmeldelsen http://www.dinside.no/php/art.php?id=295827 hvor de skriver
Foten er firkantet uten noen justeringsmuligheter, du kan vippe skjermen - det er det hele.
ravnk: smid evt det foreslag under flatpanels -> forslag? :) direkte link: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=3