Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Enurunner
Halløjsa

Nu er jeg efterhånden ved at være klar til at købe en TH42PX80E eller EA. betyder åbenbart ikke så meget.

Jeg læste her på siden at man ved indmeldelse i Panasonic Club ville få 3 års garanti på skærme produceret hos Panasonic i Danmark.

Jeg er dog kommet i tvivl. Efter min indmeldese i Panasonic Club læser jeg flere steder (på Panasonics hjemmeside) at der kun ydes Panasonic garanti hvis skærmen er købt i et Panasonic Center..."Med dit medlemsskab har du nu mulighed for at få optil 30 måneders garanti på alle produkter du køber efter din indmeldelsesdato.*)
Dette gælder alle køb i Panasonic Center, - altså både på hjemmesiden men også i dit lokale Panasonic Center. (læs mere om dette på hjemmesiden under Club Panasonic)"

Som jeg læser det er det altså fuldstændig ligegyldig om du har købt dit Panasonic i Tyskland eller i Danmark; hvis skærmen ikke er fra Panasonic Center ydes der ikke Panasonic garanti.

Dette strider dog mod alt jeg har læst på flatpanels om emnet, da jeg her har læst at man, hvis fjernsynet ikke er parallelimporteret, er sikret Panasonics garanti.

Hjælp
Hvad er rigtigt?
:)
-Rune
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke ligegyldigt hvor du køber skærmen.

Som du selv skriver
Dette gælder alle køb i Panasonic Center, - altså både på hjemmesiden men også i dit lokale Panasonic Center
Dvs. kun køb i et autoriseret Panasonic Center - ikke ved en vilkårlig onlineforhandler.

Du har den almindelige Panasonic garanti på danske produkter, men den er ikke på 30 måneder - kun på 24. De ekstra 6 måneder får du ved indmeldelse i klubben og KUN hvis TVet er fra et af de officielle centre. Der er tale om en ekstra service, som centeret yder.
Af Enurunner
Ok, bær over med mig :)

Så medmindre at man køber sit fjernsyn i et certificeret Panasonic Center får man ikke rigtig noget ud af at melde sig ind i Panasonic Club (udover lidt ekstra email osv.).

Og man får altså Panasonics 2-års garanti så længe skærmen er produceret i DK (ikke parallelimporteret).

Er det rigtigt?

I så fald bliver jeg igen ret forvirret når jeg læser på Panasonics hjemmeside: "0-pixel fejl GARANTI
Som Panasonic Centre har vi mange års erfaring og tør derfor som de første i markedet godt give dig en 100 % 0-pixelfejl garanti i hele garantiperioden! Dette gælder både Plasma og LCD tv fra Panasonic.

Ikke noget med at nogle typer pixelfejl ikke er dækket. Du kan derfor være helt tryg, når du vælger at købe en Panasonic fladskærm – så længe du køber den hos dit lokal Panasonic Center!
"

Vil det sige at Panasonics DK garanti ikke dækker 0-pixel fejl garantien medmindre skærmen er købt i et Panasonic Center?
Senest rettet af Enurunner 06 okt 2008, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vil det sige at Panasonics DK garanti ikke dækker 0-pixel fejl garantien medmindre skærmen er købt i et Panasonic Center?
Ja, det vil det sige. Præcis som teksten fortæller ;)

De 2 års normal garanti, som du får hos forhandleren der IKKE er et Pana-center, skal køre igennem forhandleren. Dvs. ved defekt, så skal du først kontakte forhandleren, som så vil stille dig videre i systemet. Sådan foregår det i praksis også ved køb hos et Pana-center, hvor du jo kontakter centeret hvis der er en defekt.
Brugeravatar
Af kthomsen
Mht pixelfejl...

Da jeg var ude at investere i plasma for ikke længe siden, kiggede jeg meget rundt i diverse butikker på både lcd- og plasma-skærme. Ikke et eneste sted lagde jeg mærke til et tv der havde pixelfejl.

Man kan selvfølgelig være utrolig uheldig, men jeg tror ikke der er stor risiko for, at man får et tv med pixelfejl. Og så har du jo også 14 dages fortrydelses- eller returret hvis du køber i danske butikker eller websider.
Og er forsendelsen beskadiget så nægter du bare at tage imod den, eller får dem der leverer den til at vente til du har tjekket det!
Brugeravatar
Af radiomand
hej Enurunner

Når en dansk forhandler køber sine Panasonic produkter via Panasonic Danmark, yder Panasonic Danmark garanti ifølge Dansk Købelov ½års garanti + 1½ års reklamatiomsret.( total 2år).

PanasonicCentrene i Danmark giver herud over 0-pixelfejl garanti i hele garantiperioden. denne garanti periode kan udvides til 30mdr garanti ved indmeldelse i Club Panasonic (dette er en klub kun hos de Danske PanasonicCentre)

PanasonicCentrene er en sammenslutning af frie radio og tv forhandler, der alle har en forkærlighed for produktet Panasonic.
Af loveduck
Så hvis jeg køber mit Panasonic 40PZ85 i El-Giganten, så får jeg ikke 0-pixelfejl garanti?
Brugeravatar
Af radiomand
Korrekt.

ved køb i Elgiganten får du ikke 0-pixelfejl garanti.

Du få heller 30 mdr garanti (som ved club Panasonic)

Du får:I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer.
Af Enurunner
Men ved køb i El-giganten (ikke Parallelimporteret) får man vel også Panasonics DK garanti...?

Så vidt jeg har forstået er det noget med at Panasonic, ikke sælgeren, står for at få repareret fjernsynet.
Brugeravatar
Af kthomsen
Får man vidst også hos mobiludsalg.dk, med gratis levering og parallelimport.