Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karse
Hej flatpanles.dk :)

Jeg har været så heldig at få en Samsung 2493HM skærm gratis da den stod til udsmidelse.

Grunden til at den skulle smides ud var at der er en ridse i den ene side af skærmen. Jeg er ikke sikker men det ser ud som om ridsen er overfladisk siden den ikke ændre nogle faver i panelet?.

Jeg vil hører om der er nogen, der kender en metode til at fjerne den eller i det mindste gøre den midre synlig.

Her får i et billede af skærmen:

BilledeBillede

Mvh Karse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Øv, det var en trist fejl. Det er desværre coatingen på skærmen der har taget skade og selvom det nok kun er en overfladisk ridse, hvis dybde nok kan måles mindre end tiendedele af en mm, så er det ikke noget man lige retter op på. Coatingen har en struktur, der sørger for at sprede lyset og selvom du "spartler" den ud, så vil det ikke bringe disse egenskaber tilbage.

Jeg er ikke selv stødt på produkter der kan bruges på LCD paneler. Der findes noget til mobiltelefon-covers, men disse er jo også blot lavet af glat plastic og jeg tror ikke resultatet vil blive godt.
Af karse
er der nogen måde hvor på man kan fjerne denne coating og eventuelt putte et nyt lag på? eller er det limet så godt fast at det vil ødelægge skærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke limet på - det er enten pådampet eller hældt på i flydende form. Det kan du ikke fjerne.
Af karse
hmm har læst mig frem til at i nogle skærme sidder dette som et ekstra lag som man pille af ved at åbne skærmen. Ved dog ikke om det er tilfældet med samsungs skærme