Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af toft
hej folkens.

nogle der har erfaringer med LG 32PG6000?, nemlig læst den skulle være rigtig god. jeg skal nemlig invester i en fladskærm, som skal bruges til at spille på(ps3), se film på(dvd,blu-ray) og selvfølgelig til at se normalt tv på. Jeg var næsten sikker på jeg ville købe panasonic px80 37 tommer, men da jeg læste at LG'en var blevet rost, ville jeg gerne lige hører om nogle af jer havde nogle erfaringer med den da den evt. kunne være bedre end panasonicen..

på forhånd tak:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en test af 42" versionen. Du kan bruge den direkte overført på 32" panelet - der er kun størrelsen til forskel.

Skærmen kan IKKE afspille 1080p24, hvilket du bør være OBS på når du skal se BluRay.
Af toft
okay, men tror du ikke den er bedre billedmæssig end panasonicen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
toft skrev:okay, men tror du ikke den er bedre billedmæssig end panasonicen?
Nej, det er jeg ret overbevist om at den ikke er. Den er kønnere, men ikke bedre.
Af Bavianen
yakken skrev:
toft skrev:okay, men tror du ikke den er bedre billedmæssig end panasonicen?
Nej, det er jeg ret overbevist om at den ikke er. Den er kønnere, men ikke bedre.
Men find lige en 32" px80 til ham :p
Af toft
har læst den tråd om de 2 skærme nu. Panasonicen er jo slet ikk grim? syntes faktisk den er ganske pæn når den bliver hængt op. Men kan læse at skærmene stort set har et lige godt billede. Men tror jeg vælger panasonicen, den er også på diverse anbefalingslister, så.. og hvis LG'en lagger når man ser blu-ray film er det jo mega skod, slet ikk fedt at se så, og tror også panasonicen er bedre at spille på, har jeg ret?

- tak for hjælpen ind til videre.
Af Holmertz
Min bror har en 42" PG6000 og han oplever retention både ved spil men også ved logo'er m.m., som står længere tid samme sted.

Jeg har derimod en 37" PX80 og oplever ingen retention overhovedet. LG'en er en smule pænere end Panasonic'en, men Panasonic'en er på ingen måde grim og en del flottere i virkeligheden end den er på diverse billeder på nettet.

Og så er der selvfølgelig 1080p24 problematikken som også spiller en rolle.
Af Bavianen
toft skrev:har læst den tråd om de 2 skærme nu. Panasonicen er jo slet ikk grim? syntes faktisk den er ganske pæn når den bliver hængt op. Men kan læse at skærmene stort set har et lige godt billede. Men tror jeg vælger panasonicen, den er også på diverse anbefalingslister, så.. og hvis LG'en lagger når man ser blu-ray film er det jo mega skod, slet ikk fedt at se så, og tror også panasonicen er bedre at spille på, har jeg ret?

- tak for hjælpen ind til videre.
Herinde er alt skod, som ikke hedder pana/pio, kan slet ikke forstå man spørger om hjælp alt ender ud i end px80.
Er mega glad for mit lg50pg6000, og retention , jo ...men kan også læse px80 ejere klager.....men det er vel en fejl i panelet så.
Er efterhånden pissetræt af px80 ejere som tror deres tv er guld, har selv set et og ja.....øøøhhh nej kan virkelig ikke se guden der.
Hej logger af nu og bliver logget af.
Af Holmertz
Det er vel blot fordi der er en masse brugere som har PX80 og er rigtigt glade for dem.

Der er vel ingen herinde der har benægtet at PG6000 er et rigtigt godt fjernsyn, med et billede der er på højde med PX80 (og et pænere design). Men i en direkte sammenligning mangler PG6000 (medmindre man som dig har 50"-modellen), 1080p24, hvilket vel er et reelt handicap, hvis man har adgang til Blu-Ray materiale samtidig med at man kan opleve retention på PG6000.

Så tror det er denne direkte sammenligning der er skyld i at der ofte bliver peget på PX80 og ikke fordi der er nogen der mener at PG6000 er dårligt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bavianen skrev:Herinde er alt skod, som ikke hedder pana/pio, kan slet ikke forstå man spørger om hjælp alt ender ud i end px80.
Er mega glad for mit lg50pg6000, og retention , jo ...men kan også læse px80 ejere klager.....men det er vel en fejl i panelet så.
Er efterhånden pissetræt af px80 ejere som tror deres tv er guld, har selv set et og ja.....øøøhhh nej kan virkelig ikke se guden der.
Hej logger af nu og bliver logget af.
Folk deler jo ud af deres erfaringer med begge TV, hvilket også er hvad der efterspørges.

Jeg er træt af at man ikke kan anbefale de TV, der tilfældigvis er bedst i øjeblikket, uden at der straks startes en klagesang over fanboyisme eller sammensværgelser. Ja, der findes andet på markedet, men når man nu kan sætte navn på de bedste modeller, hvorfor skal det så være en synd? Jeg er fløjtende ligeglad med hvilket logo der sidder på fronten og hvilken teknik der ligger indeni hvis bare TVet leverer det bedst mulige billede - og dét synspunkt deler en hel del af vore brugere.

Omvendt så lyder det, som om du er en halvbitter fladskærmskøber, der har svært ved at tolerere at netop dit køb ikke er blevet udråbt til all-time-best. PG6000 er et udmærket TV, men manglen på 1080p24 i 32" og 42" modellerne er altså noget af en brøler. At din 50" model så har det er jo bare godt. Men nu efterspørges der altså ikke et 50" TV, men derimod en 32" model. Han bringer jo selv PX80 på banen.
Af toft
nemlig.. det må også godt være en 37 tommer.. men alle roser px80, og hvorfor være sur over det, det er jo ganske enkelt den bedste skærm i den prisklasse, den er sjovt nok både på tv anbefalingslisten, og spilleanbefalingslisten som flatpanels har lavet, så.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tilbage til topic:
Hvis ikke udseendet på PX80 skræmmer dig ift. PG6000, så er det et godt valg. Det lader til at man skal være lidt mere påpasselig mht. stillestående billeder på PG6000, men det lyder ikke til at der er tale om reelle burn-in problemer, men blot retention. Dette kan også forekomme på PX80, men det lader ikke til at være et hyppigt problem, set i lyset af hvor mange der rent faktisk har købt skærmen.

Der er lidt rygter om at PX80 fås i en PX80EA model (det er A'et der er vigtigt her) hvor man har fået bugt med de HDMI problemer der var til at starte med. Dette er dog pt. ubekræftet.
Af toft
hm. hvad er det for nogle hdmi problemer der har været med skærmen?