Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg håber, der er nogen her som kan give mig nogle pointers mht. en god 20" S-IPS baseret skærm til omkring 5000 kroner. Jeg har i øjeblikket et ret godt øje til LG L2013P (link), eftersom jeg bruger HP's L2035 på min arbejdsplads og er meget glad for den (begge anvender samme paneltype).

Skærmen skal bruges til programmering, tekstbehandling og grafikfremstilling. Jeg spiller af og til, men regner med at skaffe en dedikeret spil-skærm på et senere tidspunkt. Først og fremmest gælder det en god arbejdsskærm.

Jeg er derfor interesseret i at høre, om der er folk på dette forum som har erfaringer med de ovennævnte skærme. Alternative forslag til en skærm, der i tilsvarende grad kan opfylde mine behov er også velkomne.

På forhånd tak.
Af Athanasius
NEC MultiSync 20WGX2
Er ikke en god arbejdsskærm hvis man har vindue eller tændte lamper foran skræmen. Den lider kraftigt af genskin.

Tror LG's er et fint bud til en fornuftig pris! Hvis responstiden er ligegyldig kan jeg ikke se noget problem i at anskaffe en 'ældre' model.
Af Panda
Tak for jeres indlæg. Jeg tror nu også det bliver LG'eren, da jeg ikke er helt så tændt på bredformat når det kommer til PC-monitorer (men det er jo bare min personlige holdning... ;)). Hvis der er andre forslag i den nævte prisklasse er jeg stadig åben for input.