Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holmertz
Vil høre om der er nogen der ved, hvor stærkt signalet skal være for at det er optimalt til digitalt tv. Har til tider lidt problemer med billedudfald og hak i lyden fra min YouSee HD-boks.

Når jeg går ind i menusystemet kan jeg se at den siger at signalstyrken er -6.6 og at bit-fejlraten er 0, hvilket ikke siger mig det store.

Skal siges at jeg har investeret i et "ordentligt" antennekabel for overhovedet at kunne få et brugbart signal frem til boksen, da boksen af indretningsmæssige grunde befinder sig ca. 7-8 meter fra stikdåsen.

Så håber der er nogen der har lidt forstand på det, som kan fortælle mig, om jeg bør investere i en forstærker, for at gøre det mere stabilt.

Edit: Kan se signalstyrken svinger fra kanal til kanal. På TV2 som er den der har hoppet mest er styrken på -1.3.
Brugeravatar
Af kthomsen
Hvis du har problemer med signalet, så prøv at lave så stor afstand mellem strøm-, hdmi- og antennekablet fra boksen.
Har selv oplevet at det hjalp på dårlig TV2 signal fra yousee boksen, selvom jeg har et godt antennekabel.
Af riazor9
Er der andre der ved noget om den såkaldte signalstyrke på yousee boksen og evt kan forklare hvordan man skal forstå/læse det og hvad der er optimal signalstyrke. Synes jeg har meget svingende kvalitet på kanalerne selvom det er digitalt kabel tv.