Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

nogen forslag til et fladskærmstv i størrelse 32" eller deromkring, til under 10.000,- , der udover de sædvanlige funktioner også skal kunne kobles til PC'en og benyttes som skærm til computerspil.
Det skal kunne klare actionspil med hurtige skift af farver/former osv., strategi-/simulationsspil med en god opløsning (1280*1024 min.) så man kan se sine units og kunne holde et skarpt billede, have kort reaktionstid osv.
(kort sagt skal det være samme spiloplevelse som med en fornuftig PC-monitor, bare på en større skærm, og så gider jeg ikke blive nakket konstant fordi der er forsinkelser, udflydende farver/former el.lign)

Nogen gode forslag?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vær opmærksom på at et TV har 16:9 opløsning, hvilket ikke passer til 1280x1024. Et TV vil enten køre i 1366x768 eller 1920x1080, så hvis dit grafikkort ikke kan trække dette, så har du tabt på forhånd.

Du kan se på Sony's W-serie, som tilbyder fuld HD og samtidigt har en række indbyggede digitale tunere til både alm. TV og HD TV. Det kunne være W4000 eller W4500 (sidstnævnte har 100 Hz der giver mindre slør).
Af FatOfficer
yakken skrev:Vær opmærksom på at et TV har 16:9 opløsning, hvilket ikke passer til 1280x1024. Et TV vil enten køre i 1366x768 eller 1920x1080, så hvis dit grafikkort ikke kan trække dette, så har du tabt på forhånd.

Du kan se på Sony's W-serie, som tilbyder fuld HD og samtidigt har en række indbyggede digitale tunere til både alm. TV og HD TV. Det kunne være W4000 eller W4500 (sidstnævnte har 100 Hz der giver mindre slør).
Det vil jeg prøve at tjekke med det samme. Dog et enkelt spm. Når du siger at tv kører 16:9 og de deraf følgende opløsninger, kommer det så til at betyde at billedet bliver "strukket" i den ene eller anden retning når jeg tilslutter det til PC'en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kun hvis du vælger at benytte en opløsning som har et forkert format - såsom 1280x1024. Det er muligt at TVet understøtter det såkaldte 1:1 pixelmapping, hvilket gør det i stand til at slukke for de pixels der ikke skla benyttes, men hvis det ikke gør det, så vil billedet blive strukket/klemt så det passer på skærmen.